شنبه،11 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • پيام دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان بمناسبت روز داروساز
      كد خبر: 19689
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      تعداد بازديد: 276

      پيام دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان بمناسبت روز داروساز




      پنجم شهريور ياد آور  روز بزرگداشت زكريا رازي ، پزشك ،فيلسوف و  شيميدان ايراني مي باشد ، رازي از  نخستين  دانشمندان حاذقي بود  كه از علم شيمي در پزشكي بهره هاي بسيار سودمند و تاريخي برد  ، كه كنكاشت هاي ايشان در اين عرصه بسيار حساس و مهم به كشف الكل و اسيد سولفوريك منجر شد ،كه امروز الكل در مبارزه با كوويد 19 توانسته است موثرترين محلول براي نجات جان بشريت باشد و اين همه مرهون هوش ، درايت و ذكاوت ايرانيان از گذشته تا امروز است .
       زكرياي رازي بيش از ۵۶ جلد كتاب نفيس  تاليف نموده است و در كشورهاي اروپايي و همچنين در كتب تاريخ مورخان از او به نام رازس Rhazes و رازي Al-Razi نام برده شده است ، اين روز را به پاس زحمات اين دانشمند بزرگ ايراني ، روز داروساز ناميده اند .

      آگاه هستيد كه نقش دارو سازان در  سلامت مردم بسيار مهم و حساس است بنحوي كه روزي نيست مردم از دارو سازها سوالي در مورد كشف واكسن كرونا نپرسند تا جايي كه در ديگر عرصه ها نيز چشم اميد مردم و پزشكان براي   مبارزه با بيماري به دستان پر توان داروسازان بوده و هست .

      امروز به بركت نهادينه شدن  خود باوري در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و اعتماد به نفس دانشمندان داروساز ايراني بيشترين نياز كشور به دارو ، عليرغم تحريم هاي ظالمانه استكبار جهاني،  در داخل تامين ميشود  و اين خود نشان از خالي نكردن ميدان از جانب دانشمندان متعهد مسلمان كشورمان دارد كه با اتكا به روحيه جهادي در عرصه داروسازي درخشان و پر توان ظاهر شده اند .

      اين روز بزرگ را به شما داروسازان عزيز لرستاني  كه نماد خود باوري و استقلال براي خدمت به مردم هستيد ،تبريك و تهنيت عرض نموده و اميدوارم كه تلاش هاي شبانه روزي شما براي كاستن آلام هموطنان عزيز ،مورد رضاي خداوند تبارك تعالي قرار بگيرد.

      دكتر محمد رضا نيكبخت
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      سه شنبه چهارم شهريورماه

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 11 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.67211580276489 seconds.
memoryUsage : 6929Kb