يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • وبينار استاني حجاب و عفاف برگزار شد
      كد خبر: 20000
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      تعداد بازديد: 245

      وبينار استاني حجاب و عفاف برگزار شد



      وبينار استاني بدون توقف با موضوع حجاب و عفاف با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد مرتضي حسيني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي استان ، دكتر فلاحي معاون تحقيقات و فناوري ، دكتر سپهوند معاون دانشجويي و فرهنگي و خانم دكتر ندري معاون آموزشي دانشگاه ، صبح امروز به همت معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي استان و با همكاري دفتر امور اجتماعي استاتداري لرستان برگزار شد .

       در اين وبينار ، مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي استان با بيان اينكه عالمان ديني و علماي علم اخلاق ، مباحث و نظراتي در خصوص بحث حجاب و عفاف و روابط اجتماعي دارند ؛ اظهار داشت : در باب روابط انساني ، سه نوع رابطه وجود دارد ؛ يكي ارتباط انسان با خود ، ديگري ارتباط انسان با خالق خود و سومين مورد ، ارتباط انسان با غير كه شامل ارتباط انسان با ديگران ، اشيا و حتي جامدات نيز مي شود .

       وي گفت : ارتباط انسان با خالق خود كه او را آفريده است ؛ بهترين نوع ارتباط انساني مي باشد كه مربوط به حفظ هواي نفس ، نداي درون يا باطن فرد است .

       حجت الاسلام حسيني با اشاره به مقوله حجاب و عفاف ، بيان داشت : حجاب و عفاف هردو بازدارنده اند ؛ عفاف در مورد نفس انسان است و باطن فرد را سالم نگه مي دارد و حجاب يك قضيه بيروني است و ظاهر فرد را حفط مي كند ؛ البته حجاب مي تواند اختياري و يا از روي ريا باشد ولي عفاف يك خصلت پاك دروني است .

       مسئول نهاد ، عفاف را حق الله دانست و گفت : هرچه انسان به عفاف توجه كند به حجاب خود نيز توجه بيشتري مي كند و مساله حجاب و عفاف شامل مرد و زن مي شود و بايد حقوق خلق الله در بحث حجاب و عفاف نيز رعايت شود .

       در ادامه ي برگزاري اين وبينار ، خانم دكتر مريم حاجي عبدالباقي عضو هيات علمي دانشگاه آزاد تهران با اشاره به آياتي از قرآن كريم و ذكر رواياتي از ائمه (ع) ؛ بيان داشت : در سوره احزاب و نور به كليت حيا و عفاف اشاره شده است و اينكه جز قوانين كشور است كه انسان ( به خصوص بانوان ) بايد حجاب و عفاف داشته باشند ؛ بر مي گردد به نگاه ديني و نظر عقلاني و تجربي علماي ما به اين مقوله ي مهم كه در قرآن كريم نيز به آن اشاره شده است .

       وي گفت : امام موسي كاظم (ع) مي فرمايند : انسان داراي يك پيامبر دروني (عقل) و يك پيامبر بيروني (وحي) است و همه ي پيامبران معصومند . عقل انسان نيز معصوم است و اينكه ما اشتباه مي كنيم به خاطر اين است كه از عقل خود خوب استفاده نمي كنيم و دچار اشتباه و خطا مي شويم .

       خانم عبدالباقي با اشاره به آياتي از سوره هاي احزاب ، نور و بقره در قرآن كريم و اشاره به مقوله حجاب و عفاف ؛ بيان داشت : اگر پيام هاي عقلايي و بشري را خوب بررسي كنيم و به متن پيام ها و موعظه هاي قرآني توجه شود ؛ متوجه مي شويم كه چرا خداوند به آدم فرمودند ؛ گول شيطان را نخوريد و اينكه انسان عقلش رسيد كه بايد پوشش داشته باشد و لباس بپوشد به خاطر حيا و بهره گيري از عقل است .

       وي علاوه بر بحث پوشش ، توجه به نوع بيان ، لحن سخن گفتن ، نحوه ي راه رفتن و مخفي كردن زينت ها را نيز جزيي از مقوله حيا و عفاف دانست و گفت : پوشش بدن ، هم براي مرد است و هم براي زن و در دين مبين اسلام نيز تاكيد شده است كه بانوان مواظب لحن سخن گفتن خود با نامحرم باشند و زينت هاي دروني خود را براي نامحرمان آشكار نسازند ؛ زيرا اين به نفع خود زن است كه با رعايت حجاب ، امنيت و سلامتش حفظ مي شود .

       خانم عبدالباقي حيا ، غيرت و حجاب را يك سپر سه وجهي دانست كه شامل راه حل حفظ امنيت و تضمين كننده سلامت روحي افراد مي شود .

       در پايان اين وبينار ، سوالات دانشجويان مطرح گرديد و خانم دكتر عبدالباقي به سوالات مطرح شده در بحث حجاب و عفاف پاسخ دادند .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.52539992332458 seconds.
memoryUsage : 7869Kb