پنج شنبه،09 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نبض سلامت جامعه ،ضربان قلب پرستاراست
      كد خبر: 20320
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      تعداد بازديد: 334
      پيام رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان به مناسبت فرارسيدن روز "پرستار"؛

      نبض سلامت جامعه ،ضربان قلب پرستاراست

      پرستار واژه نيست ،پرستار واژه تك معنا نيست ،پرستار يك شغل نيست ،پرستار تنها يك حرفه نيست ،پرستار عمق شعور وشور ، نهايت فهم به واژه هاي زيبا و پر مفهوم همه زبان هاي در حال تكلم دنياست ،پرستار يك واژه عشق است و در واژه اي ديگر رهايي از خويشتن براي زندگي بخشيدن به ديگران است
      توصيف پرستار در عرصه   هنر بسيار سخت و دشوار است چرا كه بالاترين هنرها بعد از شهادت به زعم برخي ها پرستاري است
      پرستاري با همه مخاطره هايش ،شكوه انسان در عرصه فداكاري و ايثار ،از خود گذشتگي ،گذشتن از خود و پرداختن به ديگريست ، تا جايي كه جان خويش را نثار ديگري كردن و از همه چيز خود رها شدن و به ديگري پيوستن است .
      پرستاران ما الگوي تمام عيار خود را از بهترين انسانهاي روي زمين برگرفته اند و با تفكر زينبي (س) در حرفه ي پر مخاطره اي كه دارند فداكارانه و مومنانه دل از جان خويش مي شويند و به سمت رهايي از خويش و پيوستن به ديگري ميروند تا شكوه و عظمت دين باوري خود را در عرصه فعاليت هاي سخت و طاقت فرسا را به ديگران نشان بدهند و از فرهنگ متعالي عاشورائيان عظمتي آفرينش مي كنند كه انسان را به تفكر وادار مي نمايند كه بايد براي هم نوع خود دل از دنيا كند .
      در جمهوري اسلامي ايران ،پرستاري ارزشي بسيار بالاتر از جوامع ديگر دارد
      چرا كه با ارزش ها و آرمان هاي ديني گره ناگسستني خورده است ،آنجا كه دفاع مقدس است پشت خاكريز ها و در دل جنگ حضور دارند ،آنجا كه جامعه است براي سلامت مردم جان فدا مي كنند ،آنجا كه ويروس ناشناخته كرونا شيوع پيدا مي كند ،شهادت طلبي   را بعنوان مدال پيروزي در همه عرصه ها به گردن مي آويزند .
      اينگونه است كه پرستار و حرفه ي پرستاري در رأس قرار مي گيرد و مقام معظم رهبري مد ظله العالي از اين همه شكوه و انسانيت پرستاران ديندار و انقلابي مان تقدير و تجليل مي كند .
      مردم نيز در همه ي عرصه ها قدردان پرستاران جان بر كف هستند و اين افتخارات و ايثارها  را فرهنگ متعالي اسلامي و انقلابي خود مي دانند و به فرزندان پرستار خويش مي بالند.
      اينجانب فرا رسيدن روز پرستار كه نماد ايثار و از جان گذشتگي است را به همه سپيد پوشان اين محور دفاع از جان و سلامت مردم تبريك و تهنيت عرض نموده و آرزومندم با تأسي از راه نوراني حضرت زينب كبري سلام الله عليها و گوش به فرامين رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي همواره موفق و پيروز باشيد.

      دكتر محمدرضا نيكبخت
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.49982690811157 seconds.
memoryUsage : 6802Kb