جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • مراسم كشوري روز پرستار به صورت وبينار برگزار شد
      كد خبر: 20363
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      تعداد بازديد: 138

      مراسم كشوري روز پرستار به صورت وبينار برگزار شد

      در سالروز ولادت با سعادت بزرگ پرستار تاريخ بشريت حضرت زينب كبري (س) مراسم كشوري روز پرستار در راستاي تجليل و قدرداني از اين قشر زحمتكش جامعه با حضور رئيس جمهور ، وزير بهداشت و درمان ، اعضاي نظام پرستاري و روساي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي سراسر كشور برگزار شد .
       در اين آيين تجليل و تكريم از پرستاران ، دكتر نمكي با بيان اينكه ابزارهاي كارآمد در بحث زيرساخت هاي نظام سلامت و افزايش تخت هاي ICU و NICU از قبل ، در خدمت مديريت كرونا بسيار كارآمد بود ؛ گفت : اين زيرساخت ها باعث شد كه پرستاران ، اين قشر زحمتكش جامعه در بحث كرونا خوب ظاهر شده و با همت و غيرت مثال زدني خود ، توانستند موفق تر از قبل عمل كنند .  
       وي اظهار داشت : پرستاران در اين شرايط كرونايي تمام زندگي شان را در طبق اخلاص گذاشتند و استقامت كردند و اين يك رويكرد مثبت در نظام جمهوري اسلامي محسوب مي شود ؛ كار عظيمي كه جهاد في سبيل الله است .
        ارائه گزارش عملكرد ، كمبود نيروي كادر درمان در اين شرايط كرونايي ، وضعيت كرونا و اشغال تخت ها ، توجه به مشاغل سخت و زيان آور در نظام سلامت ، پوشش خدمات بيمه اي براي رفاه حال مردم ، توانمند سازي پرستاران ، وضعيت استخدامي و تبديل وضعيت پرستاران ، پرداخت كارانه و مطالبات پرستاري ، تجليل از خانواده ي شهداي سلامت و پرستاران نمونه كشوري به عنوان سمبل جهاد و مقاومت در خصوص مقابله با كرونا ويروس و در راستاي برآورده كردن نيازهاي مردم و نيازهاي نظام سلامت از جمله مواردي بود كه در اين وبينار مطرح شد .  
       در اين وبينار بعضي از همكاران كادر پرستاري از دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور به بيان راهكارها و اقدامات موثر خود در مقابله با كرونا ويروس پرداختند و خواسته ها ، دغدغه ها ، نكته نظرات و پيشنهادات سازنده در خصوص وضعيت كاري ، كمبودها ، حقوق و مزايا ، توانمندسازي و آموزش كادر پرستاري را با رئيس جمهور در ميان گذاشتند و خواستار رسيدگي بيشتر و تعيين تكليف وضعيت استخدامي خود شدند .    
       رئيس جمهور با شنيدن درد دل هاي پرستاران و ستودن كار جهادي آنان در اين شرايط كرونايي ؛ بيان داشت : با شيوع كرونا ، كار عظيم و بزرگي توسط شما پرستاران صورت گرفت و در اين راه سخت و دشوار ، همه ي پزشكان و پرستاران فداكاري كردند و رنج كشيدند لذا از خداوند منان مي خواهيم كه در اين شرايط سخت كرونايي حافظ جان پزشكان متخصص و قشر پرستاري جامعه ما باشد .
        روحاني با اشاره به شيوع كوويد ۱۹ و آينده ي مبهم آن ، گفت : هنوز مشخص نيست كه اين بيماري كي تمام مي شود و در طول اين ده ماه ، كادر بهداشت و درمان ما و پرستاران عزيز خوب ورود پيدا كردند و از يك آزمايش سخت ، سربلند و پيروز بيرون آمدند .
       وي گفت : صبر و استقامت شما پرستاران برگرفته از قدرت ، صبر و مقاومت حضرت زينب كبري (س) است كه با فداكاري و از جان گذشتگي خود ، رفاه و آسايش ديگران را مد نظر داشت .
      رئيس جمهور افزود : در اين كار جهادي ، بهترين ها شناخته شدند و بر اساس شواهد و وجدان عمومي جامعه ، پزشكان متخصص و كادر بهداشت و درمان ما ، با پرستاري كردن از ديگران كه به تعبير قرآن يك امتحان روشن است ؛ كار عظيمي انجام داده و با مهارت آموزي و عشق به جامعه ، به نجات جان مردم پرداختيد .
        حكمت آموزي ، توجه به شركت هاي دانش بنيان ، توجه به بحث تهيه واكسن و دارو ، راه اندازي كارخانه ها و شركت هاي نوآوري ، دادن مجوز استخدامي ، پرداخت مطالبات و تجليل و ارج نهادن مقام پرستار ، انجام كارهاي توانبخشي ، مراقبت و پرستاري در منزل ، الكترونيكي كردن كارهاي پزشكي و پرستاري براي مشاوره و هدايت بيمار براي درمان و بر حسب نياز وي ، از ديگر مباحثي بود كه توسط رئيس جمهور بيان شد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.7896230220795 seconds.
memoryUsage : 6927Kb