جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • طرح شهيد قاسم سليماني پيش تر از پيش بيني ها؛
      كد خبر: 20421
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      تعداد بازديد: 197
      طرح شهيد قاسم سليماني پيش تر از پيش بيني ها؛

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد: مرگ هاي ناشي از كرونا 32 درصد كاهش داشته است

       كاظمي ذهابي/وبدا

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان از كاهش 32 درصدي مرگ هاي ناشي از كرونا در پايان آذرماه گذشته نسبت به آبان ماه خبر داد.

      به گزارش وبدا لرستان، دكتر مريم كوشكي در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر، گفت: اين ميزن كاهش آمار مرگ ناشي از كرونا نتيجه ي افزايش ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي در ادامه ي روند طرح شهيد سليماني و همچنين ايجاد محدوديت ها است.

      وي ادامه داد: كاهش 32 درصدي مرگ ناشي از كرونا در پايان آذرماه نسبت به ماه قبل از آن در شرايطي به وقوع پيوسته كه پيش بيني هاي مورد نظر پس از شروع طرح محله محور كاهش 10 درصدي بوده است.

      دبير ستاد مبارزه با كرونا در دانشگاه علوم پزشكي لرستان عنوان كرد: خوشبختانه طرح مديريت محله محور كرونا خيلي سريعتر از آنچه پيش بيني مي شد تاثيرات خود را نشان داد.

      دكتر كوشكي همچنين ميزان كاهش ابتلا به كرونا و موارد بستري مشكوك را در اين مدت به ترتيب 62 و 50 درصد عنوان كرد كه نسبت به پيش بيني هاي قبلي 20 درصد بهتر بوده است.

      معاون بهداشت دانشگاه در ادامه آخرين آمار مربوط به برنامه هاي طرح مديريت محله محور بنام طرح شهيد قاسم سليماني را تشريح كرد و اظهار كرد: از زمان شروع طرح تا كنون 34161  فرد داراي بيماري زمينه اي در منازل شناسايي و تحت قرنطينه ي معكوس قرار گرفته اند.

      دكتر كوشكي گفت: تعداد افراد بالاي 60 سال كه تا كنون مورد قرنطينه ي معكوس قرار گرفته اند نيز 24532 نفر بوده است.

      وي تصريح كرد: از ابتداي آذرماه تا كنون 19490 نفر كه در معرض ابتلا قرار داشته اند شناسايي شده كه از اين تعداد 1027 نفر براي انجام تست كرونا به مراكز غربالگري معرفي شده اند.

      دبير ستاد مبارزه با كرونا دانشگاه افزود: براي 1108 نفر نيز تست سريع در منزل انجام شده كه از اين تعداد 81 نفر مثبت اعلام شده اند.

      معاون بهداشت دانشگاه در ادامه به برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين در راستاي حمايت از خانواده هاي آسيب پذير در قالب اين طرح اشاره كرد و گفت: از ابتداي آذرماه تا كنون 7180 خانواده آسيب پذير شناسايي شده و از بسته هاي حمايتي برخوردار شده اند.

      دكتر كوشكي خطاب به مردم هم استاني عنوان كرد: هر چند آمارهاي كرونايي كاهش پيدا كرده است اما فراموش نكنيم كرونا همچنان وجود دارد و نبايد غافل باشيم.

      وي تصريح كرد: اين كاهش آمارها نتيجه ي رعايت پروتكل هاي بهداشتي است و اگر مردم از اين موضوع غفلت كنند بازهم افزايش ابتلا، بستري و مرگ و مير شدت خواهد گرفت.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543326 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.50158405303955 seconds.
memoryUsage : 6833Kb