جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • ارائه خدمات درماني به بسيجيان لرستان در درمانگاه ولايت
      كد خبر: 20533
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      تعداد بازديد: 352

      ارائه خدمات درماني به بسيجيان لرستان در درمانگاه ولايت

      گروه استان‌ها- درمانگاه ولايت امسال در هفته دفاع مقدس در شهرستان خرم‌آباد افتتاح شد تا بسيجيان و عموم مردم بتوانند از خدمات درماني آن بهره بگيرند.
      درمانگاه ولايت امسال در هفته دفاع مقدس در شهرستان خرم‌آباد افتتاح شد تا بسيجيان و عموم مردم بتوانند از خدمات درماني آن بهره بگيرند. براي اطلاع از چگونگي استفاده بسيجيان از خدمات بيمه‌اي و خدمات درماني اين درمانگاه گفت‌وگويي داشتيم با سرپرست موسسه خدمات درماني بسيجيان استان لرستان كه بدين شرح آمده است.
      سرهنگ عبدالوحيد ملك آرا  در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا اظهارداشت:
       ارائه خدمات درماني به اقشار مختلف مردم يكي از خواسته‌هاي به حق آنها بوده و برخي دستگاه‌ها نيز سعي مي‌كنند در كنار وزارت بهداشت خدمات بهداشتي و درماني را به مردم عرضه كنند.
      وي  گروه هدف ارائه خدمات درماني موسسه خدمات درماني بسيجيان را بسيجيان عزيز و خانواده‌هاي آنها دانست و افزود: سازماندهي گروه‌هاي جهادي و تيم‌هاي پزشكي و اعزام و به مناطق كم برخوردار تحت عنوان طرح ياسر از برنامه‌هاي موسسه خدمات درماني بسيجيان است.
      سرپرست موسسه خدمات درماني بسيجيان لرستان در رابطه با فعاليت موسسه خدمات درماني بسيجيان عنوان كرد: مؤسسه خدمات درماني بسيجيان از سال 72 در راستاي بند «ب» اساسنامه بنياد تعاون بسيج به منظور ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بسيجيان و عموم مردم در كشور تأسيس شده است و از سال 72 تا 74 مسائل حقوقي آن پيگيري شد و در نهايت در سال 74 كار خود را شروع كرده و اكنون فعاليت‌هاي قابل توجهي در حال اجرا دارد.

      وي بيان كرد: مباحثي مانند احداث مراكز درماني، ارائه خدمات ناباروري، خدمات بيمه‌ تكميلي درماني، خدمات بيمه تامين اجتماعي (كارفرمايي و كارگري) و صندوق‌هاي مددكاري از جمله خدمات مؤسسه خدمات درماني بسيجيان در نظر گرفته شده است.
      ملك آرا به طرح حمايت از زوج‌هاي نابارور و بيماران صعب العلاج اشاره كرد و گفت: اين طرح براساس بند چهار سياست‌هاي جمعيت ابلاغي مقام معظم رهبري مبني بر جواني، پويايي و بالندگي جمعيت بود مورد توجه قرار گرفت.
      وي تصريح كرد: افرادي كه نياز به استفاده از اين خدمات دارند به سرپرستي‌ استاني مراجعه مي‌كنند و اين سرپرستي‌ نيز افراد را به مراكز ناباروري طرف قرارداد با اين موسسه معرفي كرده و از خدمات يارانه‌اي و بلاعوض استفاده خواهند كرد.
      سرپرست موسسه خدمات درماني بسيجيان لرستان با توجه به اينكه برخي از بسيجيان در مناطق كم‌برخوردار قرار دارند و در مشاغل آزاد فاقد بيمه تامين اجتماعي هستند اظهارداشت: افرادي  را كه در بخش آزاد و خصوصي شاغل هستند و فاقد بيمه تامين اجتماعي‌اند با پرداخت سرانه بيمه تامين اجتماعي توسط خود فرد تحت حمايت بيمه سازمان تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند و از خدماتي چون بيمه بازنشستگي، بيمه درماني، بيمه از كار افتادگي بهره‌مند مي‌شوند.

      وي افزود: جهت بهره‌مندي از مزاياي بيمه تكميل درمان بايد  فرد متقاضي، تحت پوشش يكي از بيمه‌هاي پايه درمان قرار گرفته باشد و يا به عبارت ديگر داراي دفترچه خدمات درماني از يكي از بيمه‌هاي درماني كشور(خدمات درماني كشوري، سلامت، تامين اجتماعي، نيروهاي مسلح و...) باشد.
      ملك آرا با اشاره به افتتاح درمانگاه ولايت در هفته دفاع مقدس  عنوان كرد: اين درمانگاه با هدف افزايش خدمات درماني بسيج در استان احداث شده است تا از اين طريق بتوانيم بخشي از نيازهاي جامعه استان كه براي در اختيار داشتن خدمات بهداشتي و درماني با مشكل مواجه هستند را تامين كنند. ارائه خدمات درماني  مستقيم به قشر محروم جامعه و بسيجيان، عموم مردم، نيروهاي مسلح  و خانواده‌هاي محترمشان را از اهداف راه‌اندازي مركز خدمات درماني بسيجيان ولايت است.
      ايشان با اشاره به اينكه يكي از خدمات اين موسسه به بسيجيان عزيز صدور كارت بشير سلامت است بيان كرد: بسيجيان با ارائه اين كارت از تخفيات ويژه در بخش‌هاي مختلف در كليه مراكز درماني بسيج و سپاه در كشور بهره‌مند مي‌شوند و درمانگاه ولايت اين خدمات را در استان به بسيجيان ارائه مي‌كند.
      سرپرست موسسه خدمات درماني بسيجيان لرستان با اشاره به اينكه اين درمانگاه براي عموم مردم بوده و براي بسيجيان نيز تخفيف ويژه در نظر گرفته مي‌شود گفت: اين مركز در چهار طبقه  و داراي بخش‌هاي پزشك عمومي، پزشك متخصص زنان و زايمان، داخلي، عفوني، طب فيزيك، اورژانس، خدمات پرستاري در دو بخش آقايان و بانوان ، مامايي، فيزيوتراپي، كار درماني، نوار قلب و دندانپزشكي است.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.66965508460999 seconds.
memoryUsage : 6930Kb