پنج شنبه،06 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • توزيع۱۰هزار تست تشخيص سريع كرونا
      كد خبر: 20538
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      تعداد بازديد: 228
      رتبه ۲۲ لرستان در مرگ مبتلايان كرونا؛

      توزيع۱۰هزار تست تشخيص سريع كرونا


       

      به گزارش خبرنگار وبدا لرستان، محمدرضا نيكبخت شامگاه سه شنبه در نشست مجازي با خبرنگاران و در پاسخ به سوالات خبرنگاران ، با تقدير از رسانه‌ها در راستاي اطلاع رساني اخبار حوزه كرونا، اظهار داشت: رسانه‌ها در اين رابطه خيلي ما را ياري كردند، شب‌هاي سختي را ما گذرانديم، ما شب‌هايي را پشت سر گذاشتيم كه همه تخت‌هاي بيمارستاني پُر بود، شب‌ها و روزهايي را گذرانديم كه تعداد مرگ و ميرها دو رقمي شد، شب‌ها و روزهايي را پشت سر گذاشتيم كه براي يك تخت «آي سي يو»، مجبور مي‌شديم بيمار را از شهرستان‌ها به مركز استان و از مركز استان به شهرهاي مختلف انتقال بدهيم.

       

      رتبه ۲۲ لرستان در مرگ و مير بيماران كرونايي

       وي با تاكيد بر اينكه مردم و رسانه‌ها با ما همكاري كردند، گفت: ستاد استاني كرونا انصافاً كار مهمي را انجام داد و پاي كار بود، استاندار به طور كلي پيگير بودند، معاونان استاندار، فرمانداران، رؤساي شبكه‌ها، پرستاران، ستاد دانشگاه، صنعت و معدن، سپاه، بسيج، تعزيرات، نيروي انتظامي، بيمارستان‌هاي خصوصي، تأمين اجتماعي، ارتش و… سنگ تمام گذاشتند.

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اينكه نتيجه اين شد كه لرستان در تعداد مبتلايان كرونا در مقايسه با كشور در رتبه دوم بود، گفت: در مورد مرگ و مير هم لرستان در رتبه ۲۲ كشور قرار گرفت.

       نيكبخت با بيان اينكه اين امر با همكاري پزشكان، پرستاران، بهياران، بهداشت كاران، بهورزان، كادر درمان، بهداشت، مديريتي، متخصصان عفوني، بيهوشي و… تحقق پيدا كرد، ادامه داد: با تلاش‌هاي صورت گرفته در استان، عليرغم قرار گيري در رتبه دوم ابتلاء به كرونا، در مرگ و مير در رتبه ۲۲ كشور قرار گرفتيم.

       توزيع ۱۰ هزار تست تشخيص سريع كرونا در لرستان

       وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اختصاص تست تشخيص سريع كرونا به استان، بيان داشت: در مجموع ۱۰ هزار تست تشخيص سريع كرونا به لرستان اختصاص پيدا كرده است.

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان، عنوان كرد: اين تست‌هاي تشخيص سريع كرونا بر اساس جمعيت در سطح همه شهرستان‌هاي استان توزيع شده است.

       نيكبخت در بخش ديگري از سخنان خود به علت به روز نبودن و تأخير دو روزه اعلام آمار ابتلاء به كرونا در استان اشاره كرد و افزود: پروسه آزمايشگاهي است، بايد پزشك تشخيص بدهد، از مراكز ۱۶ ساعته و… به آزمايشگاه ارجاع داده شود، آزمايشگاه نمونه گيري و به آزمايشگاه كرونا ارسال كند.

       تذكر جدي به مطب‌هايي كه پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت نمي‌كنند

       وي با بيان اينكه آزمايش مرحله دارد، هشت تا ۱۲ ساعت بايد زمان بگذرد كه جواب از آزمايشگاه گرفته شود و سپس جمع بندي صورت گيرد كه طبيعتاً اين كارها دو روز طول مي‌كشد.

       رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان همچنين با اشاره به عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي در مطب‌هاي شخصي پزشكان و ساختمان‌هاي پزشكان، بيان داشت: دقيقاً اين انتقاد وارد است، هم در مطب‌ها بعضي‌ها رعايت نمي‌كنند، هم در داروخانه‌ها رعايت نمي‌كنند، همين جا تذكر جدي مي‌دهم كه پزشكان و داروخانه‌ها موضوع را رعايت كنند.

       نيكبخت، تصريح كرد: البته گزارش هم به ستاد استاني كرونا شده است، در صورت گزارش توسط رسانه‌ها هم برخورد لازم صورت مي‌گيرد.

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543323 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 7.587849855423 seconds.
memoryUsage : 7145Kb