جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • اجراي مانورهاي دورميزي؛ راهكاري مناسب براي افزايش آگاهي كاركنان از حوادث و بلايا
      كد خبر: 20707
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      تعداد بازديد: 311
      اجراي مانور دورميزي سيل در خرم آباد

      اجراي مانورهاي دورميزي؛ راهكاري مناسب براي افزايش آگاهي كاركنان از حوادث و بلايا

      ايران كشوري بلاخيز و يكي از مستعدترين كشورهاي جهان در وقوع حوادث و بلاياي طبيعي به شمار مي رود؛ يكي از روش هاي كم هزينه براي افزايش ميزان آمادگي كاركنان، اجراي مانورهاي دورميزي است.
      به گزارش وبدا لرستان: مانور عملياتي و دور ميزي سيل با هدف آشنايي و ارزيابي ظرفيت هاي مركزبهداشت در مقابله با وقوع بحران هاي احتمالي و آمادگي لازم براي بحرانهاي پيش بيني نشده و تمركز بر فرآيند تصميم گيري، شناسايي اولويت ها و مسئوليت ها و بازبيني آنها در پاسخ به حوادث غير مترقبه بويژه سيل در مركز بهداشت خرم آباد برگزار شد.
      كارشناس مسئول كاهش خطر بلايا و حوادث  گفت:براي بروز كردن اطلاعات همكاران ، مانورهاي موفق و دوره هاي آموزشي  برگزار شده كه در صورت بحران بتوانند خدماتي به آسيب ديدگان برسانند و نقش خود را در اين زمينه ايفا كنند.
      وي گفت: يكي از اهداف ما در اجراي اين مانور مقابله و ارزيابي تيم هاي بحران است و با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه و احتمال وقوع سيل در شرايط خاص مانور سيل انتخاب شده است.
      ايشان اضافه كرد: اين مانور تمرين و همفكري براي همكاري و هماهنگي بيشتر در اين زمينه است و نقاط قوت را شناسايي و نقاط ضعف ها را تقويت كنيم.
      دكتر آزادي رئيس مركز بهداشت خرم آباد در حاشيه برگزاري مانور گفت:  همزمان با اجراي مانور دورميزي مانور عملياتي هم انجام مي شود كه كامل ترين نوع تمرين است.
      دكتر آزادي اظهار داشت: هرچه وسعت حوادث بيشتر باشد افرادي كه با اين حادثه درگير مي شوند آسيب بيشتري مي بيند كه بايد به عنوان بحران و فاجعه از آن نام ببريم.
      وي اضافه كرد: در طول چهار دهه گذشته مخاطرات طبيعي در ايران،  زلزله رودبار و منجيل (۱۳۶۹)، زلزله بم (۱۳۸۲)، سيل گلستان (۱۳۷۹ و ۱۳۸۴) از كشنده ترين و يا مخرب ترين بلاياي طبيعي در طول دهه هاي اخير بوده است.
      ايشان افزود: بنابراين ضرورت دارد تا تمامي كاركنان ضمن اطلاع از برنامه عمليات پاسخ در شرايط اضطرار (EOP )، نسبت به بالا بردن ميزان آمادگي خود اهتمام ورزند.
       ريئس مركز بهداشت، معاون فني  و كارشناسان مسوول گروه هاي بيماري هاي واگير، بيماري هاي غيرواگير، سلامت محيط و كار، سلامت خانواده و جمعيت، بهبود تغذيه جامعه، سلامت روان، مسئولين گسترش،آموزش، حراست ، خدمات و كاهش خطر بلايا با هدف ايجاد آمادگي بيشتر براي مقابله با بلاياي طبيعي و كاهش خسارات ناشي از آنها، آشنايي با شيوه فعال شدن سامانه فرماندهي حادثه (ICS) در زمان وقوع بحران، آشنايي با نقش ها و مسووليت ها در سامانه فرماندهي حادثه با توجه به كاركردهاي مديريتي و اختصاصي EOP و شناسايي نقاط قوت و قابل ارتقاي EOP تدوين شده در ستاد مركز بهداشت  در مانور دور ميزي سناريو سيل حضور داشتند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.57903504371643 seconds.
memoryUsage : 6801Kb