جمعه،10 فروردين 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • از بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت نمونه كشوري سال ۹۹ ، تجليل به عمل آمد
      كد خبر: 20898
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      تعداد بازديد: 326

      از بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت نمونه كشوري سال ۹۹ ، تجليل به عمل آمد

      از بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت شاغل در خانه هاي بهداشت و پايگاه هاي سلامت دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور ، طي مراسمي كه به صورت ويدئو كنفرانس و با حضور وزير بهداشت ، روساي دانشگاه ها و معاونين بهداشت دانشگاه ها برگزار گرديد ؛ از تلاشگران نمونه سال ۹۹ خط مقدم نظام سلامت كشور تقدير شد .
       در اين آيين تقدير كه دكتر نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ، خانم دكتر كوشكي معاون بهداشت ، دكتر رحيمي مدير شبكه و ارتقاي سلامت معاونت بهداشت ، مهندس شاهوردي معاون فني معاونت بهداشت دانشگاه و كارشناسان مربوطه نيز حضور داشتند ؛ از شش بهورز نمونه كشوري ، يك نفر مربي نمونه كشوري و سه نفر مراقب سلامت نمونه كشوري شاغل در خانه هاي بهداشت و پايگاه هاي سلامت استان لرستان همزمان (با سراسر كشور) تجليل به عمل آمد و با تقديم لوح سپاس و اهدا جوايزي از بهورزان ، مربيان و مراقبين نمونه كشوري دانشگاه تجليل شد .    
      در اين مراسم ، دكتر نمكي با تعدادي از بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت نمونه كشوري به صورت ويدئو كنفرانس به گفتگو نشست و از همه ي بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت و روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور كه در خط مقدم مقابله با كوويد ۱۹ تلاش مضاعف داشته ؛ تشكر كرد و گفت : از نماينده ي بهداشت جهاني و نمايندگان يونيسف كه در اين مراسم حضور دارند نيز تقدير و تشكر مي شود و جا دارد در اين مراسم از شهداي سلامت و همه ي تلاشگران خط مقدم بهداشت و درمان كشور تشكر ويژه نمايم و درود مي فرستم بر كساني كه در نظام شبكه و در خط مقدم مقابله با كرونا ويروس از جان خود گذشتند تا سلامت مردم را تضمين نمايند .   
       دكتر نمكي با بيان اينكه احداث خانه هاي بهداشت و تربيت بهورز ، يكي از اقدامات موثر نظام سلامت كشور بوده و آموزش بهورزي امروزه حاصل چهار دهه تلاش خالصانه نظام مقدس ايران اسلامي است ؛ افزود : باعث افتخار است كه كلنگ اولين خانه بهداشت در زمان رياست جمهوري مرحوم هاشمي رفسنجاني ، حدود ۲۱ سال پيش در زمان تصدي بنده در سمت معاونت بهداشت در وزارت بهداشت تحقق يافت .  
       وي گفت : گرچه خانه هاي بهداشت محقرند ؛ ولي بهورزان ما قلبي به وسعت جهان دارند و با مهرورزي ، عطوفت و با عشق و علاقه ، كار مي كنند و در خط مقدم مبارزه و مقابله با بيماري ها قرار دارند .
       وي در مورد شيوع كرونا گفت : در بحث كوويد ۱۹ ، اين بهورزان ما بودند كه با شناسايي ، كنترل ، پيشگيري ، آموزش و هدايت بيماران و ارجاع مبتلايان به مراكز درماني ، حماسه آفريدند .
       دكتر نمكي نقش آموزش و استفاده از ظرفيت هاي نوين ارتباطي را براي تربيت بهورزان و توجه به زير ساخت هاي نظام شبكه ، براي رسيدن به جايگاهي كه حق بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت است ؛ را مهم دانست .
       در اين نشست دكتر نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان با بيان اينكه بهورزان و مراقبين سلامت بايد مطالبه گر سلامت در حوزه ي كاري خود و آحاد مردم حامعه باشند ؛ گفت : بهورزان ، مربيان و مراقبين سلامت بايد راهكارهايي مناسب براي كاهش آسيب و رفع مشكلات آحاد جامعه داشته باشند و در زمينه هاي روانشناسي ، جامعه شناسي و مردم شناسي سطح سواد خود را بالاتر برده تا از خودكشي جوانان ، افسردگي مردم و ديگر آسيب ها و مشكلات جامعه پيشگيري كنند .
       رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ، نقش آموزش را براي بهورزان مهم دانست و گفت : يك طرح جامع ، زيبا و تاريخي را در استان پياده كنيد تا با خلق يك حماسه و يك حركت تاريخي ، در كشور الگو شويد .
       دكتر نيكبخت ارائه خدمات سلامت به جامعه عشايري را مهم دانست و گفت : با ورود به دل مردم و بطن جامعه و مطالعه ي شيوه هاي زندگي آنان به خصوص جامعه ي عشايري ، نسبت به رفع مشكلات مردم ، مادران باردار ، شيرخواران ، بيماري هاي واگير ، مسائل عفوني و بيماري هاي مشترك بين انسان و دام ، تلاش نماييد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.78988981246948 seconds.
memoryUsage : 6813Kb