جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نشست استاني مديريت كرونا برگزار شد
      كد خبر: 21013
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
      تعداد بازديد: 121

      نشست استاني مديريت كرونا برگزار شد

      نشست استاني مديريت كرونا در راستاي اعمال محدوديت هاي بيشتر در روزهاي منتهي به پايان سال به رياست دكتر خادمي و با حضور مديران و روساي دستگاه هاي اجرايي استان ، رئيس دانشگاه علوم پزشكي ، معاون بهداشت و كارشناسان ستادي دانشگاه ، به صورت وبينار برگزار شد .
       در اين نشست ، دكتر نيكبخت رئيس دانشگاه ، با اشاره به اقدامات سختگيرانه بهداشتي در خصوص رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي در راستاي اعمال محدوديت هاي بيشتر ، گفت : با توجه به شيوع كرونا انگليسي در خوزستان از ورود خودروها با پلاك غير بومي به لرستان جلوگيري شود .
       وي در خصوص مقايسه آماري كرونا در ماه هاي منتهي به آخر سال افزود : وضعيت ما در حال حاضر به گونه اي است كه تعداد مبتلايان كرونا ويروس با ريتمي ملايم بالاتر رفته و اين آمارها از افزايش تعداد مبتلايان به كرونا خبر مي دهد ؛ ولي خوشبختانه طي اين مدت ، تعداد بستري ها و فوتي هاي كرونايي در استان كاهش يافته است .
       دكتر نيكبخت افزود : كسب تجربه و مهارت تيم هاي درماني ما در مواجهه با بيماران كوويد و تشخيص صحيح استفاده از انواع داروها براي بيماران كرونايي و متناسب با وضعيت آنان كه هر بيماري وضعيتش با وضعيت بيماران ديگر فرق مي كند و بدحال نبودن تعدادي از بيماران و مبتلايان در لرستان را دو دليلي دانست كه تعداد فوتي هاي كرونا در استان كاهش يافته است .
       رئيس دانشگاه افزود : طي اين مدت ، ما ۱۵ برنامه تلويزيوني و ۲۵ برنامه راديويي به طور ويژه در مورد كرونا داشته ايم و در ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ نسخه نيز چاپ مطلب كرونايي در روزنامه ها داشته ايم كه اين ها تنها بخشي از فعاليت هاي اطلاع رساني دانشگاه بوده است .  
       دكتر نيكبخت اظهار داشت : با اجراي طرح شهيد سليماني ؛ تيم هاي حمايتي ، رهگيري ، نظارتي و مراقبتي در اسرع وقت تشكيل گرديد و همه ي تيم هاي جهادي سپاه ، بسيج جامعه پزشكي و هلال احمر با تمام توان به كمك تيم هاي بهداشتي ، درماني دانشگاه آمدند و در راستاي شناسايي بيماران و مراقبت در منزل ، آموزش هاي لازم را ديدند و انصافا در اين مدت خوب انجام وظيفه كردند .
        در اين نشست دكتر خادمي با تاكيد بر رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي كه مورد تاكيد دانشگاه علوم پزشكي استان و ستاد استاني كروناست ، گفت : هيچ خدمتي اعم از اقامتي و تسهيلاتي به مسافران نوروزي به دليل شرايط كرونايي داده نمي شود و از ورود خودروها با پلاك غير بومي ممانعت به عمل مي آيد .
       استاندار افزود : استان لرستان به خاطر موقعيت جغرافيايي و همجواري اش با استان خوزستان و چند استان ديگر ، يك استان ريسك پذير است و به دليل شيوع كرونا ، از برگزاري مراسم چهارشنبه سوري و پنجشنبه آخر سال ، بايد بطور جد ممانعت شود تا در آينده دچار مشكل نشويم .
        وي با اشاره به فصل كوچ عشاير و تشديد بازرسي ها ، گفت : كنترل و نظارت ويژه اي بايد بر نوع كار و چگونگي فعاليت اماكن ، رستوران ها ، تالارها ، اقامتگاه هاي بين راهي و كوچ عشايري صورت بگيرد و فرمانداران ، شهرداران ، پليس ، امور عشايري ، اماكن و ديگر مسئولين مربوطه بر حسب وظيفه اي كه در ستاد اجرايي كرونا دارند ؛ ضمن افزايش بازرسي هاي خود ، بايد بر كنترل ها و نظارت هاي خود نيز بيافزايند تا شاهد حفظ سلامت مردم در روزهاي پاياني سال و آغاز سالي خوش براي همه باشيم .    
        در پايان اين نشست ، خانم دكتر كوشكي معاون بهداشت دانشگاه به ارائه گزارش مقايسه آماري كرونا به تفكيك شهرستان ها پرداخت و گفت : تمام تيم هاي بازرسي براي رسيدگي فوري به تخلفات و جلوگيري از فعاليت و عرضه مواد غذايي غير بهداشتي به هر نحو ممكن و به طور جد جلوگيري كنند و كليه دستگاه هاي اجرايي استان نيز بر حسب وظايف سازماني خود ، نيروهاي بهداشتي را كمك نمايند تا محدوديت هاي كرونايي بيشتر اعمال شود ؛ زيرا هدف حفظ سلامتي شهروندان عزيز و جلوگيري از پيك بيماري كرونا است .      

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 4.2888519763947 seconds.
memoryUsage : 6808Kb