يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد: رعايت پروتكل هاي بهداشتي 10 درصد كاهش پيدا كرده است
      كد خبر: 21075
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      تعداد بازديد: 223
      خطر موج چهارم كرونا استان را تهديد مي كند

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد: رعايت پروتكل هاي بهداشتي 10 درصد كاهش پيدا كرده است

       كاظمي ذهابي/وبدا

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: رعايت پروتكل هاي بهداشتي از ابتداي نوروز امسال نسبت به اسفندماه گذشته، توسط مردم 10 درصد كاهش پيدا كرده است.

      به گزارش وبدا لرستان، دكتر مريم كوشكي صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به كاهش رعايت پروتكل هاي بهداشتي به عنوان يكي از عوامل تغيير رنگ بندي شهرستانهاي استان، عنوان كرد: ورود مسافرين نوروزي از ساير شهرستانها به ويژه افراد بومي شاغل در ساير شهرستانها يكي از دلايل اصلي پايين آمدن ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي در استان بوده است.

      دبير ستاد مبارزه با كرونا در دانشگاه علوم پزشكي لرستان تصريح كرد: متأسفانه برخي از افراد بومي شاغل در ساير استانها در محل اقامت خود پروتكل ها را رعايت نكرده و اين اقدام را در تعطيلات نوروز با خود به استان آورده اند.

      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان تغيير رنگ برخي شهرستانهاي استان را يك هشدار جدي قلمداد كرد و گفت: با روندي كه مشاهده مي شود موج چهارم كرونا به شدت استان را تهديد مي كند.

      دكتر كوشكي در ادامه به برنامه هاي نظارتي در 10 روز ابتداي طرح سلامت نوروزي اشاره كرد و عنوان كرد: تا كنون ۸۹۲۴ مورد بازرسي بهداشتي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي سراسر استان توسط تيم هاي بازرسي بهداشت محيط انجام شده است.

      وي ادامه داد: در اين راستا 42 مورد از مراكز متخلف پلمب و 294 نفر به مراجع قضايي معرفي شده اند.

      معاون بهداشت دانشگاه اظهار كرد: در 10 روز نخست طرح سلامت نوروزي تعداد 91 مورد نمونه برداري مواد غذايي و 361 مورد نمونه برداري آب آشاميدني انجام شده است.

      دكتر كوشكي گفت: تعداد موارد سنجش با استفاده از تجهيزات پرتابل بازرسي 4540 مورد و 4122 مورد كلرسنجي آب آشاميدني نيز در اين مدت انجام شده است.

      طبق آخرين آمار اعلام شده در هفتم فروردين ماه 1400 وضعيت رنگ بندي كروناي شهرستان بروجرد از نارنجي به قرمز و شهرستانهاي خرم آباد، ازنا و اليگودرز از زرد به نارنجي تبديل شدند.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543318 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.71806001663208 seconds.
memoryUsage : 6823Kb