شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • گام پنجم طرح شهيد سليماني با رويكرد جديد براي مقابله با كرونا آغاز شد
      كد خبر: 21102
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      تعداد بازديد: 1086

      گام پنجم طرح شهيد سليماني با رويكرد جديد براي مقابله با كرونا آغاز شد

       كاظمي ذهابي/ وبدا

      گام پنجم طرح بسيج ملي مقابله با همه گيري كرونا با عنوان طرح "شهيد قاسم سليماني" با رويكرد جديد آغاز شد.

      به گزارش وبدا لرستان، اين طرح با رويكرد بيماريابي، رهگيري و واكسيناسيون عمومي به صورت رسمي به تمامي شبكه هاي بهداشت و درمان سراسر استان ابلاغ شد.

      در همين راستا جلسه ي ستاد مديريت و كنترل بيماري كرونا در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان صبح امروز بيست و يكم فروردين ماه با حضور معاون فني معاونت بهداشت و تمامي مديران گروه هاي مختلف بهداشتي برگزار شد كه در آن تمامي ابعاد گام پنجم طرح شهيد سليماني تشريح و رسما ابلاغ شد.

      سازماندهي در خصوص تيم هاي بيماريابي، مراقبتي و درماني در شبكه هاي بهداشت و درمان سراسر استان، پايش و نظارت ويژه مراكز غربالگري كرونا در سه نوبت در روز، تأمين داروهاي مورد نياز بيماران و توزيع در داروخانه هاي معين، تشديد نظارت بر اجراي شيوه نامه ها، برگزاري جلسه هاي برون بخشي در سطح استان و ساير شهرستانها و پايش طبق برنامه تدوين شده و دوركاري مهم ترين مواردي بود كه در اين جلسه تشريح و توسط معاون فني معاونت بهداشت دانشگاه ابلاغ شد.

      در اين مرحله از طرح مانند چهارم گام قبلي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان بسيج مستضعفين به صورت مستقيم مشاركت دارند.

      در گام پنجم طرح شهيد سليماني برنامه ي واكسيناسيون اضافه شده است.

      در اهداف اختصاصي طرح تكميل واكسيناسيون حدود 90 درصد اولويت هاي تعيين شده در فاز اول كه سه ماه به طول مي انجامد مد نظر است.

      واكسيناسيون حداقل 70 درصد اولويت هاي تعيين شده در فاز دوم طي سه ماهه ي اول و دوم پيشرو و واكسيناسيون حدود 50 درصد اولويت هاي تعيين شده در فاز سوم طي سه ماهه سوم در ادامه ي اهداف اختصاصي طرح مد نظراست.

      رهگيري، رصد فعال و انجام تست مبتلايان و افراد در تماس نزديك با استفاده از فن آوري هاي هوشمند حداقل به ميزان 80 درصد در ماه اول و 90 درصد در ماه دوم به بعد، جداسازي دو هفته اي بيماران و موارد مشكوك شناسايي شده به ميزان 100 درصد، استمرار پوشش مراقبتي و حمايتي مادران به ميزان 100 درصد و افزايش پوشش سالمندان حداقل به ميزان 30 درصد  و همچنين رعايت پروتكل هاي بهداشتي حداقل به ميزان 80 درصد در ماه اول و 90 درصد در ماه دوم از ديگر اهداف پيش بيني شده در اين گام از طرح است.

      در طرح واكسيناسيون گروه هاي هدف، فاز اول شامل كاركنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بيماران، مراكز نگهداري سالمندان، جانبازان و معلولين، كاركنان تغسيل متوفيان كرونايي مي باشد.

      فاز دوم واكسيناسيون شامل افراد داراي بيماري زمينه اي بين 16 تا 64 سال و همچنين گروه سني بالاتر از 60 سال مي باشد.

      فاز سوم واكسيناسيون نيز شامل ساكنين در زندان ها و مراكز تاديب، پرسنل پليس، نظاميان و سربازان پادگان ها، گرمخانه ها، كمپ هاي معتادين و مهاجرين، پرسنل بانك ها، حمل و نقل عمومي، آموزش و پرورش، پرسنل توليد و توزيع مواد سوختي و خدمات شهري مي باشند.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 5.0881340503693 seconds.
memoryUsage : 8168Kb