يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • مانور اضطراري ترياژ بيمارستاني با مصدومين انبوه در بيمارستان شهداي عشاير برگزار شد
      كد خبر: 21308
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      تعداد بازديد: 182

      مانور اضطراري ترياژ بيمارستاني با مصدومين انبوه در بيمارستان شهداي عشاير برگزار شد

      مانور ترياژ بيمارستاني با مصدومين انبوه با حضور دكتر پزشكي رئيس مركز آموزشي درماني شهداي عشاير ، مدير بيمارستان ، مسئول دفتر پرستاري و برخي مسئولين دانشگاهي ؛ صبح امروز با همكاري معاونت درمان و نظام پزشكي استان به منظور اولويت بندي بيماران به هنگام وقوع حادثه و با سناريو اولويت بندي و توجه ويژه به بيماران بدحال برگزار شد .
       دكتر پزشكي رئيس بيمارستان در حاشيه برگزاري اين مانور در مصاحبه اي كوتاه با خبرنگار وبدا لرستان اظهار داشت : اگر يك اتفاقي به هر دليلي رخ بدهد ؛ كادر درمان و فوريت هاي پزشكي استان بايد با جديديت و طبق سناريوهاي تعريف شده و متناسب با پدافند غير عامل ، اقدام نمايند تا بيمارستان دچار دو موجي نشود .
       وي گفت : ما بايد اين آمادگي را در خود تقويت كنيم كه در صورت  ايجاد بحران ؛ بتوانيم بيماران و مصدومين قرمز را كه در اولويت اول درمان قرار دارند به بيمارستان انتقال داده تا در اسرع وقت نسبت به مداواي آنان اقدامات اساسي صورت گيرد .
       در اين مانور ، براي شروع سناريو دو گروه نارنجي و سرمه اي اقدام به بيمار يابي مصدومين احتمالي با وضعيت سبز ، زرد و قرمز نمودند تا بر اساس نوع رنگ ها و اولويت بندي بيماران عمل نمايند و هرچه سريعتر مصدومين بد حال (قرمز) را ساماندهي و به بيمارستان براي درمان انتقال دهند .
       در پايان اين مانور ، گروه اول ( سرمه اي ) توانست ۱۷ نفر از ۲۲ مصدوم را پيدا كند كه در تشخيص و نتيجه گيري كار گروهي هم توانست با ۱۴ پاسخ صحيح و ۳ پاسخ غلط مقام اول را از آن خود كند .  
        گروه نارنجي هم از ۲۰ مصدوم ، توانست ۱۵ نفر را پيدا كند ؛ با ۱۱ پاسخ صحيح و ۴ پاسخ غلط كه پس از اعلام نتيجه گيري ؛ پايان مانور اعلام گرديد و مقرر شد گروه اول تشويق و هدايايي به اعضا گروه اهدا شود .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 9.249832868576 seconds.
memoryUsage : 7856Kb