پنج شنبه،06 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • قدرداني از حافظان سلامت و گراميداشت روز پزشك و داروساز
      كد خبر: 21713
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      تعداد بازديد: 204

      قدرداني از حافظان سلامت و گراميداشت روز پزشك و داروساز

      در اولين روز شهريور كه مصادف با روز پزشك مي باشد ؛ رئيس دانشگاه ، اعضا هيات رئيسه ، روساي بيمارستان ها ، رئيس نظام پزشكي استان ، رئيس مركز فوريت هاي پزشكي لرستان و مديران ستادي دانشگاه با دكتر شاهرخي نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد ديدار نموده و از رهنمودهاي ايشان بهره مند شدند .
       در اين نشست دكتر نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان گزارشي از آخرين وضعيت بهداشت و درمان استان  و بيماري كوويد ۱۹ ، ارائه داد و گفت : با شيوع بيماري كرونا كه فشار زيادي روي دوش كادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي استان گذاشته ؛ هم اكنون ۱۵۰۰ تخت در اشغال بيماران كرونايي مي باشد و كادر بهداشت و درمان استان دارد با تمام توان در راه ارائه خدمت صادقانه به مردم گام بر مي دارد.
       وي گفت : با اشغال اين همه تخت بايد نسبت به‌ تهيه دارو ، تجهيزات پزشكي ، تهيه دستگاه اكسيژن ساز نيز اقدام كرد و حضور پزشكان و پرستاران براي درمان و مراقبت از بيماران كوويد خود حكايتي ديگر است كه حقيقتا تمام پزشكان پاي كار هستند و از هيچ كوششي دريغ نمي كنند.
       دكتر نيكبخت استفاده از رهنمودهاي دكتر شاهرخي را مهم دانست و گفت : استفاده از رهنمودها و ارشادات جنابعالي كه شخصي فهيم در استان هستيد و به عنوان نماينده ي ولي فقيه در لرستان و امام جمعه محترم شهرستان خرم آباد ، فعاليت مي كنيد و همه ي مردم شما را با شخصيتي فهيم و شناخته شده در استان مي شناسند ؛ براي ما باعث مسرت است زيرا شما همواره ياريگر ما و مردم شريف استان بوده و همه را ملزم به رعايت پروتكل هاي بهداشتي نموده ايد كه اقدامات مثبت و ارشادي جنابعالي براي مقامات دانشگاه قابل ستايش است .
       وي افزود : پزشكان ما شب و روز را نمي شناسند و با تمام توان كار مي كنند تا شاخص هاي بهداشت و درمان استان ارتقا يابد .
        رئيس دانشگاه گفت: ميانگين فوتي هاي استان در بحث كرونا پايين تر از ميانگين كشوري است به گونه اي كه دكتر رئيسي سخنگوي ستاد ملي كرونا در كشور و معاون بهداشت وزارت بهداشت از تلاش هاي شبانه روزي كادر بهداشت و درمان استان تقدير و تشكر نمود .
       دكتر شاهرخي در اين نشست با اشاره به اينكه انسان داراي دو بعد جسمي و روحي است و براي تغذيه روح ، بايد كارهاي فرهنگي كرد؛ بيان داشت : ما انسان ها نيازمند تغذيه روح و تغذيه جسم هستيم و عزاداري براي امام حسين (ع) و اجراي ديگر مراسمات معنوي در واقع تغذيه روح براي رسيدن انسان به نقطه ي تعالي است.
       وي ضمن تبريك روز پزشك و داروساز اظهار داشت : كسي مثل ابن سينا هم طبيب است و هم حكيم و باعث خرسندي است كه سالروز تولد چنين انساني به عنوان روز پزشك انتخاب شده است و روز تولد محمد زكرياي رازي نيز به عنوان روز داروساز انتخاب گرديده و كمترين كشوري در جهان وجود دارد كه چنين شخصيت هايي داشته باشند كه تولدشان مناسبت ساز باشد.
       نماينده ولي فقيه در استان ، حفظ سلامت را مهم و كار پزشكي را يك قداست دانست و گفت : نگاه جامعه به پزشكان كه قشري با قداست اند ؛ يك نگاه مثبت است و ما شاهد بوديم كه پزشكان با قامتي استوار در برابر بيماري كرونا ايستادند و كاري بس دشوار را مثل هشت سال دفاع مقدس به دوش كشيدند و پيدا و پنهان و آشكار و نهان به مقابله با اين ويروس منحوس پرداختند كه بايد قدردان تلاش همه ي پزشكان و پرستاران باشيم و ياد و خاطره ي شهداي مدافع سلامت را نيز گرامي بداريم.
      دكتر شاهرخي در پايان سخنانش؛ حفظ قداست پزشكان ، توجه ويژه به بحث آموزشي دانشجويان دانشگاه هاي علوم‌پزشكي ، رعايت عدل و انصاف ، جديت در كار حراست و اداره بازرسي و رسيدگي به شكايت هاي مردمي و حاكم بودن ضوابط بر روابط را متذكر شد و گفت: در گام دوم انقلاب بايد شاهد رشد و بالندگي كشور و رفع كمبودها و نواقص و توسعه در همه ي زمينه هاي علمي ، اقتصادي ، زير ساخت ها و اجتماعي در سطح جامعه باشيم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543326 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.54670906066895 seconds.
memoryUsage : 6812Kb