يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • اهداي بذر سبزيجات در مناطق روستايي با همكاري مركز بهداشت شهرستان خرم‌آباد و اداره جهاد كشاورزي در هفته سلامت
      كد خبر: 23401
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      تعداد بازديد: 84

      اهداي بذر سبزيجات در مناطق روستايي با همكاري مركز بهداشت شهرستان خرم‌آباد و اداره جهاد كشاورزي در هفته سلامت

       بر كسي پوشيده نيست كه سلامت موضوعي همگاني است كه تحقق آن در كشور مستلزم مشاركت و همكاري همه سازمان ها و مردم است.
       در تقويم  هفته سلامت امسال  ۱۷ الي ۲۳ ارديبهشت ماه با شعار« سلامت ما ، سلامت سياره ما » روز ۲۲ ارديبهشت تحت عنوان «نقش مردم، مسئولين، سمن ها در تغذيه سالم از مزرعه تا سفره» مي باشد كه بر جنبه هاي مختلف تامين امنيت غذايي تاكيد دارد.
       بهادري كارشناس واحد بهبود تغذيه مركز بهداشت شهرستان خرم‌آباد در اين رابطه گفت:
      عوامل متعددي در ايجاد ناامني غذايي موثرند از جمله تغييرات آب و هوايي و خشكسالي و مهاجرت از روستا به حاشيه شهر، بيكاري ، آگاهي هاي تغذيه اي كم و عادات و رفتار هاي غذايي غلط ،  در صورت بي توجهي به آنها احتمال گرسنگي، اشكال مختلف سوءتغذيه بصورت كوتاه قدي و لاغري كودكان، اضافه وزن و چاقي و ناامني غذايي در گروه هاي آسيب پذير افزايش مي يابد.
      با توجه به فرايند توليد مواد غذايي ،بخش كشاورزي ارتباط تنگاتنگي با تغذيه سالم دارد .توجه به توليد محصول سالم با رعايت اصول استفاده از انواع سموم وكودهاي آلي و شيميايي ،نحوه نگهداري و انبار مواد غذايي ،حمل محصولات كشاورزي به كارخانجات، روشهاي فرآوري، بسته بندي، حمل تا فروشگاههاي عرضه و در نهايت خريد و روشهاي طبخ همگي بر مصرف يك غذاي خوب و مغذي و سالم توسط خانواده ها تاثيرگذار است
      در همين راستا و همگام با سياستهاي كشوري، اقدامات بسيار مهمي در واحد بهبود تغذيه  جهت تحقق بخشيدن به شعار ايمني غذا از مزرعه تا سفره برنامه ريزي و در حال اجرا مي باشد.
      برنامه هاي آموزش همگاني به عموم مردم در خصوص نكات اساسي در خريد ،آماده سازي ،پخت و مصرف مواد غذايي ،اهميت مصرف ميوه و سبزي سالم،احداث باغچه هاي ارگانيك سبزي، ايمني غذا در مدارس، تغذيه سالم در رستوران ها و مراكز جمعي ،اهميت كاهش مصرف قند ونمك و چربي، مصرف مواد غذايي غني شده ،مصرف صحيح مكملهاي مورد نياز گروههاي سني، ارائه خدمات مشاوره تغذيه رايگان به گروههاي سني مختلف و... از مهمترين برنامه هاي در دست اقدام اين گروه در سال جاري مي باشد.
      بهادري افزود : مردم محترم شهرستان خرم‌آباد در صورت ابتلا به چاقي و اضافه وزن ،ديابت و يا فشار خون بالا با مراجعه به پايگاههاي پزشك خانواده و ارجاع به كارشناسان تغذيه مي توانند از خدمات رايگان مشاوره تغذيه بهره مند شوند.
        وي اظهار كرد:  واحد بهبود تغذيه مركز بهداشت با همكاري جهاد كشاورزي اقدام به تهيه و اهداي بذر سبزيجات در مناطق روستايي نموده است.
      اجراي برنامه آموزش تغذيه سالم توسط كارشناسان تغذيه ،آموزش كاشت سبزيجات توسط كارشناسان جهاد باهدف اصلاح الگوي تغذيه خانوار ها و افزايش دسترسي  به سبزيجات با ايجاد باغچه هاي خانگي صورت گرفته است.
      اين برنامه در طول هفته سلامت در مناطق رباط، تجره  ،  زاغه ، بيرانشهر و پل سياهگوشي انجام شده و به تدريج در ساير مناطق ادامه خواهد داشت.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.8184609413147 seconds.
memoryUsage : 6803Kb