شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • حضور رييس دانشگاه علوم پزشكي در گفتگوي ويژه خبري صدا وسيماي مركز لرستان ( شبكه افلاك) به مناسبت هفته سلامت
      كد خبر: 23435
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      تعداد بازديد: 153

      حضور رييس دانشگاه علوم پزشكي در گفتگوي ويژه خبري صدا وسيماي مركز لرستان ( شبكه افلاك) به مناسبت هفته سلامت

      دكتر بهرام دلفان رييس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در ششمين روز هفته سلامت با حضور در گفتگوي ويژه خبري شبكه افلاك ، به بيان عملكرد دانشگاه در هفته سلامت پرداخت و پاسخگوي سوالات مطرح شده در اين گفتگو صميمانه با شهروندان هم استاني بود .
       رييس دانشگاه با تشريح ابعاد تامين سلامت مردم بر اساس شعار بهداشت جهاني 《سلامت ما ، سلامت سياره ما》گفت : سلامت جامعه يك كار فرا بخشي و با مشاركت همه عوامل تاثير گذار در آن تامين مي گردد كه در اين زمينه نياز به همكاري كليه دستگاه هاي اجرايي و صنايع مرتبط با سلامت مردم مي باشيم ، زيرا فقط ۲۵ درصد از سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد در اختيار عوامل تاثير گذار در سلامت مردم مي باشد.
       دكتر دلفان با اشاره به سلامت مردم جهان ادامه داد : معضلاتي در جهان مانند بيماري كرونا وجود دارد كه باعث نگراني در سيار زيست انسان شده و در ايران همين گرد و خاك سبب تهديد سلامت مردم گرديده ، لذا بهداشت جهاني نسبت به سلامت مردم و سلامت سياره زمين نگران بوده و ذهن مردم را نسبت به آن با انتخاب شعار امسال خود، حساس نمايند.
       وي در خصوص افزايش تخت هاي بيمارستاني گفت : با پيگيري انجام شده توسط دانشگاه سه بيمارستان ، نياش خرم آباد ، رازي كوهدشت و گهر دورود بعد از وقفه طولاني در روند ساخت آنها با اعتباراتي كه در سفر رياست جمهور به استان به آنها اختصاص يافته شروع گرديده ، كه اميدواريم با افتتاح اين سه بيمارستان و يك بيمارستان خصوصي در حال ساخت ، ميانگين سرانه تخت در استان از ميانگين كشوري بالاتر گردد.
       دكتر دلفان در پاسخ تلفتي به سوال مردم بخش كوهناني و شهرستان رومشكان در مورد كمبود پزشك و خدمات اوليه تشخيصي بهداشتي و درماني گفت : در توزيع پزشك ، نيرو انساني و خدمات بهداشتي درماني سعي شده بر اساس عدالت و قانون نظام سطح بندي خدمات بهداشتي درماني كشور عمل گردد و در بازديدي كه شخصا از اين بخش و شهرستان انجام داده ام يك دستگاه يونيت داندانپزشكي جهت ارائه بهتر خدمات دندانپزشكي در اختيار شهرستان رومشگان قرار خواهد گرفت .
       رييس دانشگاه در مورد بيماري كرونا گفت : شيوع اين بيماري در كشور و استان كمتر شده و در روز گذشته تعداد ۱۹ نفر مبتلا در استان داشته و هيچ فوتي نداشته ايم ، ولي اين به معني ريشه كني اين بيماري و ساده انگاري و عادي انگاري در ميان مردم نيست و همچنان توصيه ميشود كه افراد دستورالعمل هاي بهداشتي را رعايت و از وسايل حفاظت فردي از جمله ، ماسك استفاده و فاصله اجتماعي را رعايت نمايند.
       وي ادامه داد : متاسفانه يك مورد كودك شش ساله مبتلا به سرخك در استان گزارش شده كه به هم استاني هاي عزيز توصيه مي شود نسبت به واكسينه نمودن كودكان خود اقدام نمايند ، و به اطلاع هم استاني هاي عزيز اعلام مي گردد كه تمام مراكز بهداشتي دانشگاه در سطح استان ، آماده تزريق واكسن براي كودكاني كه واكسن دريافت نكرده اند مي باشند.
       دكتر دلفان در مورد تهبه دارو بيماران خاص گفت : اين بيماران جهت تهيه دارو به دارو خانه هاي دولتي در بيمارستانهاي شهيد رحيمي و شهداي عشاير خرم آباد و در بروجرد به دارو خانه امام ( ره) مراجعه نمايند و اگر مشكلي در تهيه دارو داشتند به معاونت غذا و دارو مراجعه كنند.
       وي در مورداستفاده از دستگاه كارتخوان در مطب پزشكان گفت : متولي اين امر سازمان امور مالياتي استان مي باشد كه بايد بر استفاد پزشكان از كارتخوان در مطب ها نظارت و در صورت تخلف با آنها برخورد قانوني نمايد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.884458065033 seconds.
memoryUsage : 6811Kb