جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • مسائل فرهنگي از اهميت ويژه اي برخوردار است
      كد خبر: 23689
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      تعداد بازديد: 67
      در نشست هيات رئيسه دانشگاه مطرح شد ؛

      مسائل فرهنگي از اهميت ويژه اي برخوردار است

      حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيد مرتضي حسيني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينكه مسائل فرهنگي از اهميت ويژه اي برخوردار است ؛ گفت : توجه به مسائل مختلف فرهنگي ، بحث امنيت دانشجويان ، كمبود خوابگاه ، فرسودگي و پراكندگي ساختمان خوابگاه ها ، نداشتن خوابگاه ويژه دانشجويان متاهل و بيان مشكلات خوابگاه هاي دانشجويي با توجه به نوع سازه ها كه ساختمان آن ها قديمي اند ؛ از جمله نمونه هايي دانست كه مد نظر رياست دانشگاه در حوزه ي معاونت فرهنگي ، دانشجويي مي باشد و دانشگاه نيازمند دريافت اعتبارات لازم براي تكميل و تجهيز خوابگاه هاي دانشجويي مي باشد .
       مسئول دفتر نهاد با اشاره به اين موضوع كه لرستان در مسير اردوهاي جهادي و اعزام كاروان راهيان نور به مناطق جنگي قرار دارد ؛ بيان داشت :  از دكتر شيراوژن انتظار داريم كه اين موضوع را با وزير بهداشت و ديگر مقامات بالا دست مطرح نمايد تا يك مركز براي ميزباني از كاروان هاي راهيان نور در لرستان ايجاد شود .
       حسيني استفاده از تسهيلات بانكي براي ساخت خوابگاه هاي دانشجويي و دادن وام به دانشجويان را مطرح كرد و گفت : با اخذ تسهيلات بانكي براي ساخت و تكميل خوابگاه ها و دادن وام با سود كم به دانشجويان ، مي تواند بخشي از مشكلات خوابگاهي را بر طرف كند.
        مسئول دفتر نهاد ، استان لرستان را استاني كم برخوردار دانست و گفت : عليرغم اين همه كمبودها، مردم لرستان همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب و آرمان هاي امام راحل بوده اند و انتظار مي رود با گشايش امور و پيگيري هاي لازم براي رشد و گسترش بهداشت و درمان استان و تخصيص اعتبارات كافي به اين امر ، گام هاي مثبتي براي مردم برداشته شود.
      سيد مرتضي حسيني توجه به بحث حجاب و عفاف و اقامه ي نماز در دانشگاه ها را براي دانشجويان با توجه به تبليغات سو دشمنان اسلام بر عليه دين را ضروري دانست و گفت : بايد توجه ويژه اي به بحث نماز و حجاب دانشجويان و اساتيد شود و از تداخل ساعات آموزشي و شروع كلاس ها با وقت اذان و مساله ي نماز جلوگيري شود .
       در ادامه دكتر بهرام دلفان گزارشي از وضعيت ، مسائل و مشكلات حوزه دانشجويي ، فرهنگي دانشگاه را مطرح كرد و گفت : با توجه به شيوع كرونا و خريد دارو و تجهيزات و ديگر اقلام مصرفي براي بيماران ، دانشگاه بدهي زيادي دارد و ما بايد پاسخگوي طلبكاران بازار و شركت هاي تجهيزاتي و دارويي باشيم .
       دكتر دلفان كمك به وضع مالي دانشگاه ، تهيه اقلام مصرفي ، توجه به مناطق محروم ، ارائه راهكارهايي براي ماندگاري بيشتر پزشكان و جلوگيري از مهاجرت نيروهاي متخصص را جز مواردي دانست كه مي توان با تصويب  و ابلاغ قوانين و مقررات جديد بالا دستي از سوي مجلس و وزارت بهداشت ، براي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور و استان هاي محروم ، يك اقدام مهم و كار ساز انجام داد .
        رئيس دانشگاه افزود : به هر طريق ممكن حتي با استفاده از تسهيلات بانكي در صدد رفع مسائل و مشكلات دانشجويي و بحث خوابگاه ها هستيم و كمك خيرين و ورود آنان به اين حوزه را خواستاريم.
       دكتر دلفان بحث گياهان دارويي را مطرح كرد و گفت : با وجود شركت ها يي از جمله : شركت اكسير و خرمان كه در لرستان وجود دارند و تنوع گونه هاي گياهان دارويي استان ؛ مي توان به لرستان به عنوان قطب گياهان دارويي نگاه كرد و به طب سنتي هم بها داد و دانشجويان را با گياهان دارويي و كاربرد دارويي گياهان ، آشنا كرد و چند واحد درسي را نيز به اين امر اختصاص داد .
       سپس خانم دكتر مرداني معاون دانشجويي ، فرهنگي دانشگاه با اشاره به مباحث فرهنگي با توجه به بازديدهاي ميداني معاون وزير و تيم همراهش ، بيان داشت : جمعا سه هزار و ۹۵۷ دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي لرستان مشغول به تحصيل اند كه ۶۵ درصد آنان متقاضي استفاده از خوابگاه هستند و دانشگاه به تنهايي مي تواند به ۴۰ درصد از اين درخواست هاي دانشجويي ، در خصوص استفاده از خوابگاه را پوشش بدهد .
       وي در نظر گرفتن سهميه اي براي دانشجويان اين دانشگاه در نقاط مختلف كشور به عنوان مهمانسرا را خواستار شد تا دانشجويان در اردوهايشان بتوانند چند شبي بدون دغدغه ي سفر در آنجا اسكان داده شوند .
       در پايان اين نشست دكتر عباس شيراوژن سلامت و امنيت را براي سلامت و رفاه اجتماعي مردم مهم دانست و گفت : خدا را شاكريم كه براي خدمت كردن به مردم ، احساس امنيت كرده و با كمال آرامش پيگير مسائل و مشكلات حوزه هاي مختلف بهداشت و درمان و حفظ سلامت مردم هستيم .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.50360488891602 seconds.
memoryUsage : 6813Kb