يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • علم بدون اخلاق بلاي جان بشر است
      كد خبر: 6460
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      تعداد بازديد: 409
      دكتر ساكي رئيس دانشگاه در آئين جشن و معارفه دانشجويان جديد الورود دانشگاه علوم پزشكي عنوان كرد:

      علم بدون اخلاق بلاي جان بشر است ( سه شنبه 15 مهرماه 93)

      پايگاه خبري و اطلاع رساني وبدا لرستان -  در آئيني كه به مناسبت شروع سال تحصيلي جديد و معارفه ي دانشجويان جديد الورد به دانشگاه علوم پزشكي لرستان صبح امروز سه شنبه مقارن با سومين روز از دهه مبارك ولايت و روز ولايت و وحدت امت اسلامي در سالن همايش هاي بانك صادرات شهرستان خرم آباد برگزار گرديد از دانشجويان برگزيده ي دانشگاه تجليل و ورود دانشجويان جديد الورود نيز جشن گرفته شد.

      دكتر كورش ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي ضمن خيرمقدم به دانشجويان جديد الورود و آرزوي توفيق و سربلندي جهت مقام معظم رهبري و موفقيت دولت مردان نظام و كليه افرادي كه براي ارتقاء نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش مي كنند خطاب به دانشجويان جديدالورود اظهار داشت: در اين شرايط خداوند قادر بر ما منت گذاشت تا با داشتن پدران و مادراني خوب و همچنين فراهم شدن شرايطي مناسب در مرحله ي ديگري از زندگي خود قرار گيريد و همين امر باعث شده تا دفتر ديگري از زندگي و تكامل ديگري از اين دفتر ورق بخورد كه بايد قدر آن را بخوبي دانسته و از اين فرصت تكامل نهايت استفاده را ببريد.

      وي در بخش ديگري از سخنانش به جايگاه علم و دانش اشاره كرد و بيان داشت: دانشگاه محل علم آموزي ، آگاهي بخشي و معرفت افزايي است و در اين محل علم در برابر جهل و ناداني قرار گرفته و در اين راستا انسان تنها موجودي است كه در حال رشد و تعالي قرار  مي گيرد.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان ابراز داشت: علم مطلق دست نيافتني و مختص خداوند عالميان  است و مي توان علم را شمشير دو لبه اي تلقي كرد كه اگر با معرفت الهي آميخته شود موجب سعادت بشر و اگر عاري از اخلاق گردد بسيار خطرناك خواهد بود و ظلمي كه برانسان معاصر مي رود بر همين اساس است كه به درستي از علم استفاده نمي شود.

       وي با اشاره به قتل و عام امروزه انسانها توسط استعمارگران افزود :علم قدرت و برتري مي آورد و اگر اين علم به سمت رحماني هدايت نشود زمينه شيطاني را فراهم مي كند و فراهم شدن اين زمينه بلاي جان انسان مي شود.

      دكتر ساكي در بخش ديگري از سخنانش به ارزش هاي انساني اشاره كرد و افزود: فرار مغزها مصداقي عيني از برده داري مدرن است كه امروزه از آن استفاده مي شود و علمي كه به معرفت الهي وصل نشود و صرفاً جنبه مادي داشته باشد در راستاي تخريب معنويت گام بر مي دارد.

      شايان ذكر اينكه امسال تعداد 700 نفر دانشجوي جديد الورود در 20 رشته تحصيلي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان پذيرفته شده اند.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 4.7937028408051 seconds.
memoryUsage : 8588Kb