يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • دومين همايش استاني فوريتهاي پزشكي لرستان با حضور رئيس اورژانس كشوربرگزار شد
      كد خبر: 7155
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      تعداد بازديد: 782

      دومين همايش استاني فوريتهاي پزشكي لرستان با حضور رئيس اورژانس كشوربرگزار شد(چهارشنبه 16 ارديبهشت ماه 1394)

      پايگاه خبري واطلاع رساني وبدا در استان لرستان : دومين همايش استاني اورژانس پيش بيمارستاني با حضور دكتر امين صابري نيا مدير حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور، دكتر نوري رئيس اورژانس پيش بيمارستاني كشور، دكتر عبدي نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي، دكتر ساكي رئيس دانشگاه ، دكتر بيرانوند و دكتر دلفان معاونين درمان و غذا و داروي دانشگاه ، به همت مركز مديريت فوريتهاي پزشكي استان درروز چهارشنبه 16 ارديبهشت ماه 94 در مجتمع پيراپيزشكي گلدشت برگزار شد.

      در اين همايش كه هدف از برگزاري آن حفظ و ارتقاء آمادگي نيروهاي 115 جهت مقابله با حوادث غيرمترقبه و ارائه خدمات پيش بيمارستاني و امداد هوايي بود، رياست جمعيت هلال احمر استان، رئيس بيمارستان تامين اجتماعي خرم آباد و رئيس پليس راهور استان نيز حضور داشتند و بر هماهنگي هاي بين بخشي اين دستگاههاي امداد رسان جهت ارائه خدمات پيش بيمارستاني مطلوبتر تاكيد شد.

       دكتر ساكي رياست دانشگاه علوم پزشكي استان در اين همايش با اشاره به خلقت انسان گفت: انسان بهترين موجودي است كه خداوند خلق نموده است و ما بايد به اين ديدگاه برسيم كه در جايگاهي قرار داريم  كه نجات جان انسان براي ما بسيار مهم است و كسي كه جايگاه والايي نزد خداوند دارد،نيازمند آگاهي ، علم، دقت و سرعت مي باشد و اعتماد سازي نقش بسزايي در اورژانس پيش بيمارستاني و اورژانس هوايي بيمارستاني دارد.

       وي در ادامه سخنانش گفت: آموزش اهميت عمده اي در ارائه خدمات امدادي دارد و ما حق نداريم استرس بي مورد به مصدوم وارد كرده و يا به او دروغ بگوئيم و اينجاست كه نقش آموزش مداوم براي پرسنل فوريتهاي پزشكي بسيار حائز اهميت است.

      وي در پايان سخنانش با اشاره به ارتقاء اورژانسهادر كشور گفت: ما شاهد ارتقاء اورژانس در سالهاي اخير در كشور هستيم و اعتقاد قلبي ما اين است كه با همكاري بين بخشي اورژانس 115، پليس راهور و هلال احمرمي توان نسبت به يكپارچگي ارائه خدمات پيش بيمارستاني اقدام شود و خواسته ي ما از رئيس اورژانس كشور، توسعه اورژانس هاي بيمارستاني وتجهيز ناوگان آمبولانس استان است كه در حال حاضرحدود 100 دستگاه مي باشد.

       وي گفت : راه اندازي اورژانس هاي هوايي دركشور و استان لرستان  گامي مهم و اساسي بود كه توسط اورژانس كشور در دولت تدبير و اميد برداشته شدو اميد مي رود كه با عنايت مسئولين كشور شاهد افزايش متخصصين طب اورژانس  در بخشهاي اورژانس بيمارستانهاي استان و همچنين موافقت باصدور مجوز تربيت متخصص بومي در رشته تخصصي طب اورژانس در لرستان باشيم.

      در ادامه اين همايش دكتر امين صابري نيا رئيس فوريتهاي پزشكي كشور با اشاره به اقدامات انجام شده در اورژانس كشورطي سال گذشته گفت: با سازمان امداد و نجات كشور رايزني شده و قرار است از پايگاه هاي امداد و نجات كشور بعنوان پايگاه مكمل 115 استفاده شود و همچنين طرح لباس عملياتي و ستادي در دستور كار اورژانس كشور مي باشد.

       وي در ادامه گفت: اورژانس هوايي در استان لرستان با توجه به گستردگي مناطق محروم و سخت گذر استان بسيار حائز اهميت است و نبايد فرقي بين اورژانس پيش بيمارستاني و اورژانس بيمارستاني باشد و نظارت عملكردشان نيزبايد متمركز شود و اورژانس هاي پيش بيمارستاني بايد سهمي در درآمد بيمارستان داشته باشند.

       وي گفت: اميد مي رود با تخصصي شدن اورژانس، بتوانيم در خاورميانه به الگوئي موفق تبديل شده و به جايگاهي برسيم كه ديگر كشورها از ما سرمشق بگيرند.

      گفتني است در اين همايش دكتر عبدي نيز بر ضرورت توسعه طب اورژانس و نياز جامعه به اورژانس پيش بيمارستاني تاكيد كرده و گفت: با توجه به تغيير در هرم سني جمعيت و رواج پديده تك فرزندي كه جمعيت كشور را بسمت پيري سوق ميدهد،در مجلس شوراي اسلامي نيز تلاش هاي فراواني در دستور كار قرارگرفته كه اورژانس كشور تخصصي تر شود و بصورت مستقل  عمل نمايد و تحت عنواني مثل(( اورژانس ملي كشور)) به ارائه خدمات بپردازد و به شيوه اي عمل شودكه مردم دغدغه سلامت نداشته باشند.

      گفتني است در پايان اين همايش دكتر بيرانوند معاون درمان دانشگاه نيزگزارشي از عملكرد فوريتهاي پزشكي استان در زمينه بسيج سلامت نوروزي و مقايسه آن با سال گذشته ارائه كرد و گفت: با اجراي برنامه تحول نظام سلامت گام بسيار مهمي در ارائه خدمات بهداشتي و درماني برداشته شد بطوري كه تعداد پزشكان متخصص در سال 92 نسبت به سال 93 از 360 به 412 نفر، تعدادزايمان طبيعي از 12500 مورد به 14700 مورد و تعداد بيماران بستري در بيمارستانها از 12 هزار نفر به 150 هزار نفر رسيده است و با ايجاد اورژانس هوايي در استان  از مرگ حتمي5 مادر باردار جلوگيري شد و  با عملكردي مطلوب و كاهشي 50درصدي درشاخص مرگ مادران باردارجزء 3 استان برتر در كشورباشيم كه تقدير معاون بهداشتي وزير بهداشت خود گواهي روشن در اين زمينه است.

      شايان ذكر اينكه در پايان اين همايش مانور و رزمايش تيم هاي امدادي، اورژانس هوايي و تجليل از تكنيسين هاي 115 در سطح استان  بعمل آمد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.72678804397583 seconds.
memoryUsage : 8620Kb