يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • داشتن برنامه جامع براي مديريت محتواي اخبار شبكه هاي اجتماعي ضروري است
      كد خبر: 7212
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      تعداد بازديد: 302
      معاون وزير بهداشت و رييس سازمان غذا و دارو:

      داشتن برنامه جامع براي مديريت محتواي اخبار شبكه هاي اجتماعي ضروري است

      معاون وزير بهداشت و رييس سازمان غذا و دارو بر ضرورت بالا بردن سطح اعتماد مردم به حوزه سلامت به منظور كمرنگ شدن ميزان تاثير شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي مجازي تاكيد كرد.

      به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي(وب دا)؛ دكتر رسول ديناروند در اجلاس مديران روابط عمومي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، سازمان غذا و دارو را مجموعه اي تقريبا رسانه اي بيان كرد و گفت: اين سازمان به دليل نوع فعاليتهايش در زمينه هاي غذا و دارو و ارتباط مستقيم اين حوزه با سلامت مردم تقريبا رسانه اي است.
      رييس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به وجود رسانه هاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي، افزود: متاسفانه در برخي موارد ما شاهد شايعاتي در خصوص ايمني غذا و سلامت آن از سوي شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي مجازي هستيم و اين مسئله نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورهاي دنيا نيز وجود دارد.
      دكتر ديناروند انتشار برخي مطالب مبني بر سلامت و ايمني غذا را به حق و درست دانست و گفت: اما برخي از مطالب مطرح شده در اين زمينه در شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي مجازي كذب و به ناحق است و با هدف لطمه زدن به اعتماد و اطمينان مردم به حوزه سلامت كشور مطرح مي شود.
      وي با اشاره به اين كه تشخيص صحت و سقم مطالب در شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي مجازي دشوار است، گفت: وجود برنامه جامع و دقيقي به منظور مديريت اين شبكه ها امري ضروري و لازم است.
      رييس سازمان غذا و دارو در ادامه، بر ضرورت بالا بردن سطح اعتماد مردم به حوزه سلامت به منظور كمرنگ شدن ميزان تاثير شبكه هاي اجتماعي و رسانه هاي مجازي تاكيد كرد و گفت: رفتار مسئولين حوزه سلامت بايد مورد وثوق مردم باشد تا بتواند اعتماد عمومي مردم را جلب كند.
      دكتر ديناروند همچنين، بر لزوم افكارسنجي مردم به منظور اندازه گيري سطح اعتماد آنها به حوزه سلامت تاكيد كرد.
       
      ضرورت ايجاد تعادل ميان سطح توقعات مردم و اعتبارات دولت
      رييس سازمان غذا و دارو در بخش ديگري از سخنان خود، يكي از وظايف وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حوزه دارو را افزايش ميزان دسترسي مردم به دارو، ايجاد اطمينان از كيفيت و اثر بخشي داروهاي توليد داخل و كاهش هزينه هاي دارو و ايجادد تعادل ميان اينها بيان كرد.
      به گفته دكتر ديناروند، لازم است بين سطح توقعات مردم، نيازهايشان و اعتبارات موجود تعادل برقرار شود.
      دكتر ديناروند افزود: زماني كه اعتبارات كشور كم است، بايد اولويت ها به سمتي رود كه بيشترين نياز در آن حوزه است تا بتوانيم پاسخگوي رفع نيازها باشيم.
      وي در خصوص بيماران خاص و صعب العلاج، افزود: خوشبختانه در اين بخش رسيدگي هاي بيشتري نسبت به گذشته به منظور رفع نيازهاي اين بيماران انجام شد.
      دكتر ديناروند بابيان اين كه حدود 2 هزار ميليارد تومان اعتبار در سال 93 به حوزه بيماران صعب العلاج اختصاص داده شد، كه ميزان اين اعتبار در سال 94 حدود 10 درصد كاهش يافته است، افزود: با اين وجود باز هم توانستيم در سال 94 پاسخگوي رفع نيازهاي اين بيماران باشيم.
      ضرورت كاهش هزينه هاي فراتر از توان دولت و ايجاد دسترسي مناسب بيماران به داروهاي موثر
      دكتر ديناروند در ادامه، ضمن اشاره به كاهش واردات دارو و عبور ايران از توليد داروهاي معمولي ژنريك به سمت توليد داروهاي بيماريهاي صعب العلاج، افزود: طبق گزارشات پيش بيني شده است كه اين روند در سال هاي آينده هم ادامه خواهد داشت.
      وي همچنين با تاكيد بر ضرورت عدم تجويز داروهاي خارجي از سوي پزشكان، تصريح كرد: در برخي موارد نيازي به تجويز داروي خارجي نيست چرا كه مشابه همان دارو در داخل توليد شده و پزشكان به منظور كاهش هزينه هاي درمان براي بيمار لازم است داروي ايراني تجويز كنند.
      دكتر ديناروند با بيان اين كه فهرست دارويي از سوي سازمان جهاني بهداشت براي كشورها 400 قلم است، گفت: اين در حالي است كه فهرست دارويي تعريف شده در كشور ما 1200 قلم مي باشد.
      به گفته وي، بالا بودن فهرست دارويي در كشور ايران باعث مي شود تا حق انتخاب پزشك و بيمار بيشتر شود.
      دكتر ديناروند بر ضرورت كاهش هزينه هاي فراتر از توان دولت و ايجاد دسترسي مناسب بيماران به داروهاي موثر تاكيد كرد و گفت: همچنين لازم است در حوزه دارو ميزان پرداختي مردم كاهش يابد.
      رييس سازمان غذا و دارو در ادامه، نقش رسانه ها در اولويت بندي نيازهاي جامعه و ايجاد هماهنگي ميان سطح توقعات و توانمندي هاي كشور را بسيار موثر دانست و گفت: رسانه ها مي توانند اولويت ها را هدايت كنند.
      وي در پايان بر ضرورت تدوين استراتژي هاي اطلاع رساني براي آينده تاكيد كرد./
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.52161908149719 seconds.
memoryUsage : 8468Kb