يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • اولين نشست كميته علمي آلودگي هوا در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد
      كد خبر: 7782
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      تعداد بازديد: 314

      اولين نشست كميته علمي آلودگي هوا در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد( يكشنبه 19 مهرماه 94)

      اولين نشست كميته علمي آلودگي هوا با حضور اساتيد دانشگاه، كارشناسان بهداشت محيط و معاون سازمان محيط زيست استان روز شنبه 18 مهرماه 94 به همت معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي برگزار گرديد.

      در اين نشست دكتر ناظر معاون بهداشتي دانشگاه با اشاره به دعوت از اساتيد دانشگاه علوم پزشكي به اين نشست بيان داشت: دعوت اساتيد دانشگاه علوم پزشكي به نشست كميته علمي آلودگي هوا و استفاده از تصميمات و نظرات علمي و تخصصي آنها، داشتن يك پايه علمي است تا پيامدهاي ناشي از آلودگي هوا و تاثير آن بر سلامت افراد بررسي شود.

      در ادامه دكتر شمس از اساتيد حاضر در اين نشست گفت: اگر بستر هاي لازم فراهم شود مي توانيم گام هاي بزرگي را در راستاي ارتقاء سطح سلامت مردم برداريم. وي آلودگي آب، خاك ، هوا و ورود ريزگردها را تنها بخشي از مشكلاتي دانست كه سلامت مردم را تهديد مي كند كه با آموزش افراد و فعاليتهاي بين بخشي مي توان از عوارض آن كاست.

      در ادامه دكتر علي اميري و دكتر عباس آزادي ديگر اساتيد حاضر در نشست با اشاره به برخي مشكلات كه فرا منطقه است بيان داشتند: مشكلات حادتنفسي و نفوذ ريزگردها به قسمت هاي پاييني ريه ها مي تواند مشكلات عديده اي را در بحث آلودگي ها ايجاد نمايند كه با فرهنگ سازي و آموزش مردم مي توان تا حدودي نقش بسزايي در سلامت جامعه ايفاد كرد و افزايش سرانه فضاي سبز، ايجاد كمربند سبز و ساماندهي مصرف سموم كشاورزي نيز در اين جهت از اهميت فراواني برخوردارند.

      در پايان اين نشست خانم برنا معاون محيط زيست استان نيز گزارشي از آلاينده هاي  زيست محيطي و منابع ثابت و متحرك براي كنترل آلاينده ها را ارائه داد و اعلام كرد كه سامانه 1540 بصورت آنلاين در خدمت مردم شريف استان است تا جوابگوي خواسته ها و تماس هاي تلفني در زمينه محيط زيست باشد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 6.5739660263062 seconds.
memoryUsage : 8553Kb