جمعه،28 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • آغاز به كار پنجمين كنگره سراسري دوسالانه پيشگري از خطاهاي پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 8168
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
      تعداد بازديد: 404

      آغاز به كار پنجمين كنگره سراسري دوسالانه پيشگري از خطاهاي پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان( چهارشنبه 2 ديماه 94)

      پنجمين كنگره سراسري دوسالانه پيشگيري از خطاهاي پزشكي با حضور و سخنراني دكتر كورش ساكي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان آغاز به كار كرد.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در آئين افتتاحيه اين كنگره كه امروز چهارشنبه دوم ديماه برگزار شد گفت: 317 مقاله از طرف محققين و پژوهشگران سراسر كشور به دبيرخانه كنگره واصل شده كه 273 مقاله از آنها مورد پذيرش قرار گرفته و 197 مقاله بصورت پوستر و 76 مقاله نيز بصورت سخنراني طي امروز، فردا و پس فردا ارائه خواهند شد.

      دكتر ساكي گفت: خطاهاي پزشكي كه دلائل مختلفي داشته تا يكي از مهمترين معضلاتي است كه در زندگي بشر امروزي وجود دارد و ساليانه جان 48 تا 98 هزار نفر را در امريكا مي گيرد و بيش از 50 ميليارد دلار نيز هزينه بر نظام سلامت اين كشور تحميل مي كند.

      دكتر ساكي گفت در كشور ايران نيز ساليانه حدودا" 5 هزار خطاي پزشكي ثبت مي شود كه بيشترين شكايات واصله در بين جراحان زنان و زايمان گزارش شد.

      دكتر ساكي رعايت انصاف و اخلاق در پزشكي و حرفه هاي وابسته به آن امري ضروري در كاهش بروز خطاهاي پزشكي برشمرد و گفت: نبايد از ترس پيگيري، خطاهاي پزشكي را انكار كرده و از ثبت و گزارش آن امتناع كرد چرا كه اين امر سبب مي شود كه ميزان مرگ و مير افزايش يافته و حق مردم نيز ضايع گردد.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي نقش رسانه ها بويژه فضاي مجازي را در بحث خطاهاي پزشكي بسيار مهم و حياتي توصيف كرد و گفت: رسانه در اين زمينه شمشير دو لبه اي هستند و اين هنر رسانه است كه بايد با رعايت  انصاف ، حفظ حريم خصوصي بيماران ، رعايت حقوق جامعه پزشكي و ارائه دهندگان خدمت نسبت به انعكاس واقعبينانه و دلسوزانه خطاهاي پزشكي بگونه اي عمل كنند كه اعتماد عمومي مردم به خادمين حوزه سلامت سلب نشود و تشويش و اضطراب بي مورد در جامعه بوجود نيايد.

      دكتر ساكي گفت: دانشجويان شاغل به تحصيل در پزشكي و حرف وابسته به آن بايد از پايه، با خطاهاي پزشكي آشنا شوند و درس خطاهاي پزشكي بايد در دروس آموزشي آنها گنجانيده شود تا نسبت به اين موضوع حسايست ويژه داشته باشند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543356 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 8.1389050483704 seconds.
memoryUsage : 9636Kb