سه شنبه،18 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • سومين همايش سلامت و فوريتهاي پزشكي استان لرستان برگزار شد
      كد خبر: 8972
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
      تعداد بازديد: 487

      سومين همايش سلامت و فوريتهاي پزشكي استان لرستان برگزار شد( يكشنبه 19 ارديبهشت ماه 95)

      سومين همايش سلامت و فوريتهاي پزشكي استان لرستان روز يكشنبه 19 ارديبهشت ماه 95 همزمان با روز تكنيسين در تالار ابن سينا بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد با حضور معاونين درمان، توسعه مديريت و منابع دانشگاه، روساي شبكه هاي بهداشت و درمان، رئيس پليس راه استان و پرسنل خدوم 115 برگزار گرديد.

      در اين همايش كه به همت مركز فوريتهاي پزشكي استان برگزار شد دكتر رفايي ضمن خير مقدم به مدعوين و قدرداني از زحمات پرسنل خدوم 115 بيان داشت: همكاران ما در مركز فوريتهاي پزشكي استان در 57 پايگاه اورژانس جاده اي و شهري، يك دستگاه اتوبوس آمبولانس، يك درزين ريلي، و با يك بالگرد براي اورژانس هوايي ، مشغول به خدمتند و سعي و تلاش مان اين است كه 10 آمبولانس و يك دستگاه اتوبوس آمبولانس جديد به ناوگان فوريتهاي پزشكي در سال جديد اضافه گردد.

      وي در ادامه سخنانش گفت: تلاش هاي شبانه روزي پرسنل فوريتها باعث گرديده كه اقدامات خوبي در اين عرصه صورت بگيرد و به نرم كشوري نزديكتر شويم بعنوان مثال تنها اورژانس هوايي كه از مهرماه سال 93 افتتاح گرديده تا كنون بالغ بر 336 ماموريت هوايي داشته كه 651 نفر توسط اورژانس هوايي جابجا شده اند و ازاين تعداد 202 مورد مادر باردار، 98 مورد مغزي، 63 مورد قلبي، 20 مورد تصادفي و 268 مورد ساير بوده كه باعث گرديده 4 بار مقام اولي كشوري و كلا" در سال 94 مقام اولي را كسب نمائيم كه جاي تشكر از پرسنل فوريتها را دارد كه مرهون درايت و تلاش  هاي شبانه روزي رياست دانشگاه است. در ادامه اين نشست حضرت حجت الاسلام و المسليمن مراديان مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با اشاره به قرب الهي در كنار نيت فرد براي خدمت به مردم بيان داشت: تنها قصد و نيت انسان براي انجام يك كار، كافي نيست و اينكه فعل ما بايد چگونه باشد مهم است و اگر در كنار اين نيت قرب الهي و رضاي خداوند باشد قطعا" كارها بهتر انجام مي گيرد و يك دلگرمي و صبر براي فرد به همراه دارد و فعل ما را جهادي مي كند چرا كه علاوه بر باورهاي ما در عرصه زندگي يك رضايت و قرب الهي نيز وجود دارد چون نيت الهي است.

      پس از سخنان ايشان معاون درمان گفت: در اين همايش فرصتي دست داد كه از همكارانمان در فوريتهاي پزشكي يك خدا قوت بگوييم چرا كه يكي از ارزشمندترين چيزي كه خداوند به انسان ارزاني كرده، سلامت فرد است و پرسنل فوريتهاي پزشكي براي نجات جان بيماران حادثه ديده به هر نحو ممكن تاثير بسزايي دارند و مشكل اوليه اورژانس به لحاظ همين ضرورتي بود كه احساس مي شد.

      دكتر آستركي در ادامه سخنانش با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت: اورژانس پيش بيمارستاني و ارائه خدمات به مجروحين در 8 سال دفاع مقدس آزموني براي اين كار بود كه ما را با كيس هاي مختلفي از حوادث در اورژانس پيش بيمارستاني روبرو كرد: وي گفت: حضور به موقع در هر زمان ، تجهيزات تخصصي همراه اورژانس و استفاده از پرسنل توانا و خبره سه عامل مهم هستند كه هر مركز بايد داشته باشد و خوشبختانه ما از نظر نيروي انساني اين توانايي را داريم و تمام تلاش مان اين است كه ناوگان خود را به روز كنيم.

      در پايان همايش دكتر خوارزم كيا معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه با اشاره به محدود بودن منابع دانشگاه بيان داشت: با وجود محدوديت هاي منابع دانشگاه ، درخواست هاي زيادي از سوي واحدهاي مختلف داريم اما توسعه و پيشرفت از بعد تجهيزاتي و ارتقاء ، اولويت اول ماست و سعي مي شود همه را برآورده كنيم. وي گفت: اضافه كاري و ماموريتها قرار است كه از بعد ريالي به بعد ساعتي تغيير يابد كه حسن آن افزايش مبلغ ريالي اضافه كاري و ماموريت پرسنل براساس افزايش حقوق ساليانه آنان محاسبه مي گردد .اميد است كه در اين خصوص نارضايتي براي افراد پيش نيايد . وي در ادامه سخنانش گفت: تامين و نگهداري آمبولانس ها كه هزينه گزافي بر دوش دانشگاه گذاشته و همچنين توزيع آمبولانس هاي جديد بر اساس تصميماتي كه اخيرا اتخاذ گرديده عمل خواهد شد. و قرار است همه آمبولانس ها به GPS مجهز شوند و نسبت به سوخت آن ها مديريت بهتري صورت گيرد.

      در پايان همايش از پرسنل فعال و نمونه فوريتهاي پزشكي استان با تقديم لوح سپاس و هدايايي تقدير بعمل آمد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543348 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.2535841464996 seconds.
memoryUsage : 8595Kb