يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري سمينار يكروزه « نقش رهبران مذهبي در پيشگيري از ايدز» در دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 1262
      تاريخ انتشار: ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
      تعداد بازديد: 566

      برگزاري سمينار يكروزه « نقش رهبران مذهبي در پيشگيري از ايدز» در دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان سمينار يكروزه « نقش رهبران مذهبي در پيشگيري و كنترل ايدز» به همت معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي روز پنجشنبه هفتم آبانماه هشتاد و هشت با حضور حجه الاسلام و المسلمين حاج سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد، دكتر سيدحسين صابري استاندار لرستان ، دكتر قدرت اله شمس خرم آبادي رياست دانشگاه و با حضور ائمه جمعه و جماعات سراسر استان لرستان در سالن اجتماعات زنده ياد دكتر ذهتاب در مجتمع دانشگاهي گلدشت برگزار گرديد.

      در ابتداي اين سمينار دكتر قدرت اله شمس خرم آبادي در سخنان كوتاهي به تشريح اهداف برگزاري اين سمينار پرداخت. رئيس دانشگاه علوم پزشكي با اشاره به بيماري هاي نوپديد مثل ايدز گفت: كشور ما هم مانند ساير كشورهاي جهان در معرض تهديد اين بيماري است و ايدز تهديدي جدي براي سلامت جامعه است.

      وي گفت در بحث توسعه پايدار، انسان سالم بعنوان موتور محركه اساسي بايد مورد توجه قرار گيرد. دكتر شمس تصريح كرد ايدز سلامتي آحاد جامعه بويژه نوجوانان و جوانان را مورد تهديد قرار مي دهد كه خوشبختانه در كشور ما كه پايبند به اسلام هستيم رشد شيوع آن كند و بطئي است. رئيس دانشگاه علوم پزشكي موج اول شيوع ايدز را ناشي از ورود خونهاي آلوده به كشور دانست كه چند سال پيش براي بيماران هموفيلي مشكل ساز شد و موج دوم ايدز را ناشي از تزريق مشترك در بين معتادين به مواد مخدر برشمرد ايشان موج سوم ايدز را ناشي از روابط جنسي غير ايمن و پرخطر دانست و تأكيد كرد كه بايد عمدتاً روي آموزش نوجوانان و جوانان در اين زمينه فعاليت نمود.

      دكتر شمس خرم آبادي مشاركت آحاد جامعه اسلامي بويژه رهبران مذهبي، ائمه جمعه و جماعات در كنترل و پيشگيري از ايدز را بسيار مهم تلقي نمود تا همه بتوانيم با اين دسيسه استكبار جهاني كه قصد دارد جوانان جامعه اسلامي را مورد هدف قرار دهد مقابله نمائيم. دكتر صابري استاندار لرستان نيز با تأكيد بر اينكه هيچ قشري در جامعه به اندازه روحانيون بر روي جامعه تأثير گذار نيستند از روحانيون و رهبران مذهبي جامعه خواست كه با جديت تمام و ارتباط مؤثري كه با آحاد جامعه دارند در راستاي كنترل و پيشگيري از ايدز مشاركت نمايند و از دست اندركاران سمينار بدليل انتخاب روحانيون بعنوان مخاطب ويژه در جلوگيري از شيوع ايدز تقدير نمود. در ادامه سمينار حجه الا اسلام ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان در خصوص رعايت اصول اخلاق و معنوي و تأثير آن در سلامت انسان به ايراد سخن پرداخت.

       ايشان تصريح نمود كه امروزه خطرات،آسيب ها، بدي ها و بد رفتاري ها بصورت پيچيده سلامت انسان بويژه جوانان را به مخاطره انداخته است و براي مواجهه با اين خطرات وضع قوانين و مقررات و دستور العمل هاي دولتي به تنهايي تأثير گذار نيست و لازم است روحانيون ، مديران اجرائي و سياسي با ترويج اصول اخلاقي و معنوي در كنترل بيماري ها و ناهنجاري هاي اجتماعي نظير اعتياد و ايدز نهايت سعي و تلاش خود را بنمايد. نماينده ولي فقيه در استان گفت: عمران ، توسعه،آباداني و پيشرفت بشر را ناشي از پايبندي به اصول اخلاقي و معنوي برشمرد و تصريح نمود كه پايبندي به مسائل اخلاقي و معنوي باعث كرامت و حرمت انسانها مي شود.

      ايشان ايمان مداري و خدا محوري را از اصول مهم تضمين كننده سلامت جامعه اسلامي برشمرد و گفت اگر زندگي فردي و اجتماعي ياد خدا رخت بربندد انسان به هر آلودگي دست مي زند و جامعه بدور از خدا ، جامعه اي آلوده است. در ادامه سمينار از كتاب « ماروحانيون براي مواجهه با ايدز چه مي توانيم بكنيم» با حضور نويسنده آن حجت الاسلام و المسلمين دكترحسام الدين آشنا از اساتيد و مدرسان دانشگاه امام صادق (ع) رونمائي شد و روش تدريس و آموزش كتاب فوق براي روحانيون حاضر در جلسه توسط ايشان تشريح گرديد.

       در خاتمه نيز روحانيون و ائمه جمعه و جماعات استان از نمايشگاه عكس با موضوع اعتياد و ايدز بازديد نمودند

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.3648450374603 seconds.
memoryUsage : 8448Kb