يکشنبه،16 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • بيش از 500 تيم تخصصي در مناطق محروم لرستان ارائه خدمات پزشكي دادند
      كد خبر: 10157
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
      تعداد بازديد: 348

      بيش از 500 تيم تخصصي در مناطق محروم لرستان ارائه خدمات پزشكي دادند

      وحيد كاظمي ذهابي /خبرنگار وبدا
       نشست هم انديشي دست اندركاران اردوهاي جهادي بهداشتي درماني، بيمارستان هاي ثابت و صحرايي، تيم هاي تخصصي و عمومي بسيج جامعه پزشكي استان با اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي لرستان و با حضور سردار مرتضي كشكولي فرمانده سپاه حضرت ابولفضل (ع) لرستان و همچنين دكتر كوروش ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان برگزار شد.
      در اين نشست كه در سالن اجتماعات دانشكده بهداشت و پيراپزشكي گلدشت برگزار شد، مسئول بسيج جامعه پزشكي استان لرستان ضمن تبريك روز دانشجو شمايي از برنامه هاي بسيج جامعه پزشكي استان در راستاي اردوهاي جهادي را ارائه داد.
      نبي اله شمس در اين باره گفت: ما در سال گذشته افتخار اعزام بيش از 500 تيم تخصصي، عمومي و آموزشي و بيش از 10 پرواز بالگرد كه منجر به ارائه خدمت به حدود 15 هزار نفر شد را داشتيم.
      وي همچنين عنوان كرد: علاوه بر اين، ما همكاري هاي خوبي با تشكل اي غير دولتي مختلف داريم كه به انواع مختلف حامي اقشار محروم جامعه هستند. شمس در ادامه از همكاري و حمايت مجموعه دانشگاه علوم پزشكي تشكر كرد و ابراز داشت:  بيش از 5هزار پزشك و پيراپزشك عضو بسيج جامعه پزشكي داريم كه بدون چشم داشت با ما همكاري مي كنند و بعضا برگزيدگان كشوري هستند.
      مسئول بسيج جامعه پزشكي لرستان در پايان علاوه بر اعزام تيم به مناطق محروم برپايي بيمارستانهاي ثابت و صحرايي را در مناطق محروم از مهم ترين برنامه هاي اين سازمان عنوان كرد و تأكيد  كرد: قطعا هيچ يك از اين برنامه ها بدون همكاري شما عزيزان ميسر نخواهد شد و از اين بابت سپاسگزارم.
      فرمانده سپاه حضرت ابولفضل (ع) لرستان نيز در اين نشست ضمن تقدير از دست اندركاران برگزاري جلسه، اظهارات خود را با بيان فراز پاياني آيه الكرسي آغاز كرد و گفت: خداوند در اين آيه نور و ظلمات را با هم مقايسه مي كند كه در آن نور همواره واحد و مفرد و ظلمات به صورت جمع عنوان مي شود.
      سردار مرتضي كشكولي  نور واحد را به خداپرستي تشبيه و همچنين فقر و محروميت را از شاخه هاي مهم ظلمات عنوان كرد و اظهار داشت: ما بايد ريشه ي محروميت را پيدا كنيم چرا كه در اين زمينه هنوز خوب عمل نكرديم.
      وي در ادامه به روايتي از امير المومنين(ع) اشاره كرد و به نقل از ايشان گفت: هيچ كاخي برافراشته نخواهد شد مگر هزاران خانه ويران شود. سردار كشكولي ادامه داد: دنياي استبدادي امروز مصداق اين روايت امام علي(ع) است چرا كه در آن دولت هاي مستبد اجازه نمي دهند محروميت و فقر از ملت هاي جهان سوم رخت بر ببندد.
      فرمانده سپاه حضرت ابولفضل (ع) لرستان تأكيد كرد: مقابله با فقر و محروميت زدايي يكي ازفلسفه هاي وجودي انقلاب اسلامي بوده است كه متأسفانه ابرقدرتها نمي خواهند اجازه بدهند كه انقلاب به اين هدف خود برسد و سعي مي كنند با ممانعت از محروميت زدايي محبوبيت انقلاب را در بين مردم خدشه دار كنند.
      سردار كشكولي گفت: البته محروميتي كه در مناطق مختلف كشور وجود دارد مربوط به اين دوره نيست و به ظلم و جور حكومت هاي پادشاهي در بيش از 2000 سال گذشته بر مي گردد. وي ادامه داد: در 37 سال بعد از پيروزي انقلاب تلاش هاي زيادي صورت گرفته است اما عمق محروميت به حدي است كه خيلي بيشتر از اينها نياز به همت و تلاش است. وي همچنين گفت: مادامي كه دولت هاي مستبد وجود دارند محروميت زدايي بسيار مشكل خواهد بود.
      سردار مرتضي كشكولي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) خطاب به دانشجويان كه فرمودند اين مردم هستند كه ولي نعمت هاي ما هستند، افزايش كارآمدي نظام در رفع مشكلات اقتصادي، تقويت عناصر ماندگار ساز انقلاب، تقويت زمينه افزايش اقتدار ملي و رفع چهره فقر و محروميت از مناطق محروم كشور را چهار دغدغه ي معظم له عنوان كرد و گفت: بنده ضمن تشكر از قشر دانشجويان از ايشان توقعاتي دارم كه شامل اهتمام مردم داري و مردم ياري، توسعه و هدفمند سازي فرهنگ محروميت زدايي و همچنين دغدغه مند و دردمند كردن قشر دانشجويان مي شوند.
      وي با اشاره به برنامه هاي محروميت زدايي سپاه حضرت ابولفضل(ع) در لرستان عنوان كرد: براي شروع اين برنامه 100 دهستان را در نظر گرفته ايم كه زير مجموعه هاي زلقي، شاهيوند، كشور، ميربگ جنوبي و هوميان مي باشند.
      سردار كشكولي در پايان گفت: اين برنامه در چهار بعد زيرساخت، بهداشت و درمان، فرهنگ و اشتغال زايي خواهد بود كه براي عملي شدن آن به ويژه در بحث بهداشت و درمان به كمك هاي مجموعه ي دانشگاه علوم پزشكي استان نيازمنديم.
      گفتني است در پايان نشست و با حضور سردار مرتضي كشكولي، دكتر كوروش ساكي و حجت الاسلام و المسلمين رضا مراديان(مسئول نهاد رهبري در دانشگاه علوم پزشكي لرستان) از تلاشگران اردوهاي جهادي بسيج جامه پزشكي تقدير به عمل آمد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543340 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.0782761573792 seconds.
memoryUsage : 8572Kb