يکشنبه،16 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري نشست صميمانه پرسش و پاسخ مسئولين و دانشجويان
      كد خبر: 10176
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      تعداد بازديد: 546

      برگزاري نشست صميمانه پرسش و پاسخ مسئولين و دانشجويان

      وحيد كاظمي ذهابي-خبرنگار وبدا
      نشست صميمي مسئولين و دانشجويان درسالن اجتماعات  دانشكده پزشكي و پرستاري كمالوند برگزار شد.
      در اين جلسه كه با حضور دكتر كوروش ساكي(رئيس دانشگاه )، حجت الاسلام و المسلمين مراديان(مسئول نهاد رهبري دانشگاه)، دكتر عباس زاده(معاون آموزشي)، دكتر شيخيان(معاون فرهنگي)، دكتر طاهري كلاني(معاون تحقيقات)، روساي دانشكده هاي مختلف دانشگاه، جمعي از اساتيد و دانشجويان برگزار شد، ابتدا مشكلات و خواسته هاي مختلف دانشجويان توسط نمايندگانشان عنوان شد و به دنبال آن مسئولين ذيربط پاسخ هاي خود را ارائه كردند.
      غالب سوالات مطرح شده مربوط به مشكلات رفاهي دانشجويان از جمله كاستي هاي مربوط به خوابگاه، وضعيت تغذيه، اينترنت، انتشارات و امكانات كتابخانه بود.
      مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه قبل از آغاز برنامه، برخورد در قالب احترام به يكديگر را اصل مهم در مناظره عنوان كرد. حجت الاسلام و المسلمين مراديان در اين باره گفت: سوالات ارائه شده مي بايست بر مبناي واقعيت باشد ضمن اين كه سعي كنيم در زمان سوال پرسيدن صداي خود را بالا نبريم و اگر جواب قانع كننده شنيديم قانع باشيم.
      مسئول شوراي صنفي دانشجويان، نماينده تشكل هاي سياسي دانشجويان، نماينده بسيج دانشجويي، نماينده دفتر مقام معظم رهبري در دانشگاه و نماينده گروه علوم آزمايشگاهي سوال كنندگان جلسه بودند. آنها علاوه بر مشكلات عنوان شده در بالا در خصوص مسائلي از قبيل اجراي برنامه طرح انطباق در بيمارستانها، راه اندازي واحد حراست و بسيج دانشكده دندانپزشكي، بستر سازي يادمان شهداي گمنام در دانشكده، ممانعت از انتقال كلاسهاي رشته ي علوم آزمايشگاهي به دانشكده گلدشت و همكاي جهت برگزاري نشست ها و حضور چهره هاي فعال سياسي در دانشگاه مطالباتي را ارائه كردند.
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان در بخش پاسخگويي به سوالات ضمن تبريك اعياد ربيع و هفته وحدت گفت: بيش از 95 درصد خواسته هاي دانشجويان صنفي بود كه البته به جاست و بايد پيگيري شوند.
      دكتر كوروش ساكي با بيان اين كه دوست داشتم سوالاتي در راستاي بالا بردن كيفيت علمي كلاسها مطرح شود، گفت: يقين دارم كه مسئولين محترم تمايل دارند كه مشكلات دانشجويان برطرف شود اما بايد كمبود و كاستي ها را نيز در نظر بگيريم. وي ادامه داد: ما بايد سعي كنيم در تمامي زمينه ها تعامل داشته باشيم و گفتمان كنيم.
       دكتر ساكي ابراز داشت: با متهم كردن يكديگر به كم كاري دردي دوا نمي شود و بايد سعي كنيم با همكاري همديگر مشكلات را حل كنيم.
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان كمبود فضاي درماني در استان را مهم ترين مشكل موجود دانست كه ما بقي برنامه ها را تحت شعاع خود قرار مي دهد و خاطرنشان كرد: بخش درمان با جان مردم سروكار دارد كه به هيچ وجه نمي توان آن را ناديده گرفت و ما ناچاريم براي تأمين بودجه و رفع مشكلات مالي آن از خيلي چيزها بگذريم.
      وي همچنبن در خصوص اجراي طرح انطباق در بيمارستانها گفت: اين هم از برنامه هايي است كه اجراي آن بسيار دشوار است چرا كه ما نيروي انساني متخصص به اندازه آقايان و بانوان نداريم ضمن اين كه هزينه بعضي تجهيزات نيزبه اندازه اي بالاست كه نمي توان براي دو گروه زن و مرد به صورت جدا در نظر گرفت.
      دكتر ساكي امر به معروف و نهي از منكر را از مباحث بسيار لازم در دانشكده ها دانست و گفت: در اين زمينه جاي بحث زياد است اما ما در نهايت بايد به تغيير نگرش ها فكر كنيم. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان از معاونين آموزش، دانشجويي و تحقيقات خواست تا با تشكيل جلسات و كارگروهها براي حل مشكلات عنوان شده تا حد امكان تلاش كنند.
      دكتر شيخيان، عباس زاده و طاهري كلاني نيز به سوالات و مطالبات خواسته شده پاسخ داده و خواستار همكاري و مساعدت بيشتر رئيس دانشگاه جهت رفع مشكلات شدند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543340 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 5.7789099216461 seconds.
memoryUsage : 8445Kb