يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • دوره فلوشيپ مديريت شبكه بهداشتي درماني ويژه مديران ستادي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد
      كد خبر: 10754
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
      تعداد بازديد: 645

      دوره فلوشيپ مديريت شبكه بهداشتي درماني ويژه مديران ستادي در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد

      حيدري/ وبدا
      دوره فلوشيپ مديريت شبكه بهداشتي درماني با حضور 55 نفر شركت كننده از دانشگاه علوم پزشكي لرستان و 23 نفر مدرس از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از فروردين ماه لغايت تيرماه سال 96 طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به مدت 9 هفته پيوسته در خانه معلم به همت معاونت بهداشتي دانشگاه شروع شد.
      در اين دوره كه روساي شبكه ها و مديران ستادي حضور دارند مديران و كارشناسان ستادي شاغل در معاونت بهداشتي و شبكه هاي بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان با مفاهيم پايه و تخصصي مديريت سلامت آشنا شده و مهارت هاي مديريتي خود را ارتقاء مي دهند.
      در ابتدا دكتر محمد ساكي با اشاره به اهداف برگزاري دوره گفت: اين دوره طي 9 هفته در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه و تا تيرماه سال جاري ادامه دارد و طبق برنامه پيش بيني شده مدرساني از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان مطالبي را در خصوص برنامه تحول نظام سلامت، مراقبت هاي اوليه در مراكربهداشتي ، درماني ، پزشك خانواده كنترل بيماريهاي واگير و غيرواگير٬كارتيمي٬ بهبود تغذيه ٬ جمعيت و سلامت افراد ارائه خواهند داد و براي مديران و كارشناسان دوره اي جامع و حائز اهميت خواهد بودزيرا با مفاهيم پايه و تخصصي مديريت و سلامت آشنا مي شوند و توانمند سازي مديران شبكه هاي بهداشت و درمان يكي از اهداف برگزاري دوره فلوشپ است.
      در ادامه دكتر كورش ساكي رئيس دانشگاه با بيان اينكه عدم آموزش، خسارات جبران ناپذيري را بر پيكره يك سيستم وارد مي كند اظهار داشت: عدم آموزش افراد در هر مقطعي بر پيكره نظام كاري، خسارات جبران ناپذيري را وارد مي كند و از آنجايي كه آشنا نبودن افراد با حوزه كاري شان مسائل و مشكلاتي را ايجاد مي كند لذا برگزاري چنين دوره هايي در عرصه سلامت تاثير گذار خواهد بود و باعث بالا بردن آگاهي فرد مي شود و نقش آموزش در كاهش خسارات احتمالي بسيار حائز اهميت خواهد بود و با آموزش است كه مطالبات عمومي و پرسنلي برآورده مي شود.
      وي گفت: برگزاري يك دوره كلاسيك مديريتي نقش بسيار مهمي در پيشبرد اهداف سازماني دارد و اين بهتر از آن است كه كارها با تجربه و خطا پيش برود چرا كه تمام تجارب مديريتي ما براساس آزمون و خطاست و زمان نياز است كه يك فرد مدير چارچوب هاي كاري مناسب را پيدا كند بنابر اين برگزاري دوره فلوشيپ مديريت شبكه بهداشت و  درمان ٬ فرد را با چارچوب هاي سيستماتيك آشنا مي كند و به سمت يك الگوي هدفمند پيش مي رود و گره هاي كور مديريتي را باز مي كند.
      وي در پايان سخنانش گفت: سرمايه گذاري افراد نيز بايد در راستاي توسعه منابع و بهينه سازي آن باشد تا سهمي در توليد ثروت و شكوفايي اقتصادي جامعه داشته باشند.
      در اولين روز از برگزاري دوره فلوشيپ دكتر رضا خديوي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و دانشيار گروه پزشكي اجتماعي دانشكده پزشكي با برنامه تحول نظام سلامت استارت برگزاري دوره را زد و گفت: براي اينكه بتوانيم به يك هدف كلي برسيم بايد وضع موجود را مشخص كرد. سپس براي رسيدن به اهداف و آرمان هاي متعالي مد نظرمان برنامه ريزي كنيم. وي گفت: طبق اصل 29 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ارائه خدمات بهداشتي درماني يك حق است و حاكميت اين حق را پذيرفته است كه اعاده حق كند.
      وي در ادامه سخنانش گفت: طبق چشم انداز و افق 1404 ما بايد جايگاه اول اقتصادي ، علمي و فناوري رادر منطقه داشته باشيم و در حوزه بهداشت و درمان نيز بايد به اين جايگاه برسيم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.7889578342438 seconds.
memoryUsage : 8566Kb