يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري كارگاه آموزشي بررسي شاخص هاي سلامت در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      كد خبر: 11837
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      تعداد بازديد: 609

      برگزاري كارگاه آموزشي بررسي شاخص هاي سلامت در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      حيدري/ وبدا
      كارگاه آموزشي بررسي شاخص هاي سلامت در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان با حضور دكتر اردشير خسروي مدير آمار و فناوري اطلاعات مركز مديريت شبكه وزارت خانه، دكتر دريك معاون بهداشتي دانشگاه، مديران و روساي گروه هاي كارشناسي و روساي مراكز بهداشت شهرستان ها و مسئولين آمار و اطلاعات مراكز تابعه دانشگاه روز چهارشنبه 19 مهرماه 96 در سالن اجتماعات اين معاونت برگزار گرديد.
      در اين كارگاه آموزشي كه هدف از برگزاري آن اهميت شاخص ها و نحوه شاخص گيري در حوزه بهداشتي و كاربرد آنها در برنامه ريزي ها بود ٬ دكتر خسروي بيان داشت: شاخص ها بايد سطح بندي شوند و براي سطحي كه مورد نياز شماست، تعريف شوند و در چشم انداز و دورنماي برنامه ريزي هاي كلان بايد برنامه ريزي هاي محلي نيز ديده شود تا در نتيجه گيري ها كه نيازمند شناخت شاخص هاست، اولويت هاي بومي نيز مشخص  و ديده شوند.
      وي با اشاره به شاخص هاي مديريتي در سطوح مختلف اظهار داشت: شاخص ها در هر سطح مديريتي راهنماي ما براي رسيدن به اهداف سازماني است. و ابزار كار در برنامه ريزي ها اين است كه افراد بايد با شاخص ها آشنا باشند تا در نظام سلامت و هر كانون مديريتي كه هستند لايه بندي و سطح بندي شاخص ها در حوزه كاريشان مشخص شود تا اقدامات آن ها منتبج به نتيجه گردد.
      دكتر خسروي با بيان اينكه برخي از شاخص ها مفيد و برخي غير مفيدند گفت: بايد از شاخص هاي اصلي و مورد اعتبار كه داراي فاكتورهاي اندازه گيري و قابل جمع آوري و محاسبه اند استفاده كنيد تا تغييرات پديده ي مورد نظرتان نشان داده شود و در تجزيه و تحليل ها و در پردازش و نتيجه گيري ها ماگزيمم ٬ مينيمم و حد آستانه آنها مشخص باشد و از نظر محاسباتي قابل اندازه گيري كيفي و كمي باشند .
      در پايان اين كارگاه آموزشي دكتر دريك جمع آوري دوره آموزشي و استفاده از شاخص هاي بهداشتي در نظام شبكه در حوزه ي بهداشتي را تشريح كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.0421090126038 seconds.
memoryUsage : 6916Kb