شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در همايش تجليل از فعالان نماز
      كد خبر: 12113
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      تعداد بازديد: 530
      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در همايش تجليل از فعالان نماز گفت:

      نماز واسطه ي نزديكي معرفتي به خداوند است / بايد تلاش كنيم بين جوانان ترويج پيدا كند

      كاظمي ذهابي/وبدا

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در دومين همايش تجليل از فعالان و خادمان نماز دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: مبحث نماز تنها به يك سري حركات عبادي كه در طول روز مي بايست انجام شود خلاصه نمي شود و مبحثي كاملا مفصل است.

      دكتر ساكي عنوان كرد: از نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه به خاطر تلاش هاي زيادي كه در زمينه ترويج فرهنگ نماز انجام مي دهند تشكر مي كنم. وي ادامه داد: با اين وجود بايد همه ي مسئولين و كارشناسان فرهنگي تلاش كنند تا اين موضوع به ويژه در بين دانشجويان وقشر جوان نهادينه شود. رئيس انشگاه علوم پزشكي لرستان در ادامه به نقش علوم انساني در رشد و تعالي جوامع بشري اشاره كرد و گفت: بر خلاف علوم تجربي و علمي اين علوم انساني هستند كه ما را از عادت ها جدا و وادار به تفكر مي كنند. دكتر ساكي همچنين با تأكيد بر جايگاه ويژه نماز خاطرنشان كرد: نماز چراهاي افق فراروي ما را باز مي كند و عبادتي است كه اصل هدف خلقت مي باشد. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: نماز با وجود پاسخگويي به خيلي از چراگويي ها خود سرشار و مملو از چراهاي زيادي است كه بررسي آنها يكي از ضروريات جامعه ما مي باشد. وي ابراز داشت: ما بايد تلاش كنيم چراهاي مربوط به نماز را براي جوانان تفسير كنيم تا با اين كار زمينه رشد فكري و اجتماعي را فراهم سازيم.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در بخشي ديگر از سخنانش گفت: نماز واسطه ي نزديكي معرفتي به خداوند است و بايد در بين جوانان ترويج پيدا كند. دكتر ساكي عنوان كرد: قويترين بنيان در جهان باورها و ايدئولوژي ها هستند. وي ادامه داد: اين باورها از دل نيات انسان ها بيرون مي آيند كه رفته رفته تبديل به باور مي شوند. دكتر ساكي اظهار داشت: اگر نيات انسان ها در راه خدا و براي او نباشند به بيراهه خواهند رفت و نماز مي تواند زمينه ي الهي شدن نيات را فراهم كند.

      دكتر ساكي در بخش پاياني سخنانش با عنوان اين مطلب كه هم اكنون در 32 مركز و واحد وابسته به دنشگاه هر روز نماز جماعت برگزار مي شود گفت: نشست هاي معنوي از برنامه هايي است كه ظرف يك سال گذشته در بيمارستان ها آغاز شده و از اين بايت از دفتر نهاد رهبري دانشگاه تشكر مي كنم. وي گفت: اميدوارم همه ي ما بتوانيم بنده هاي خوبي براي خداوند باشيم و در ترويج فرهنگ نماز گام هاي بلندتري برداريم.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.2199199199677 seconds.
memoryUsage : 7002Kb