يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشكي و مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان امضا شد
      كد خبر: 13092
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      تعداد بازديد: 438

      تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشكي و مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان امضا شد

      كاظمي ذهابي/وبدا

      تفاهم نامه همكاري مشترك دانشگاه علوم پزشكي و مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان به منظور ساخت مراكز درماني و گياهان دارويي به امضا رسيد.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكتر ساكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و سرچشمه پور مدير عامل مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان طي نشستي كه با حضور مرادي مدير كل سازمان اقتصاد و دارايي و معاونين درمان، توسعه، اجتماعي، غذا و دارو و تحقيقات و همچنين مشاور رئيس دانشگاه در امور بهداشت و مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي در سالن جلسات سازمان اقتصاد و دارايي برگزار شد، اين تفاهم نامه را امضا كردند.

      اين تفاهم نامه در خصوص ساخت و راه اندازي مراكز درماني از جمله دهكده سلامت، مجتمع درماني ويژه زائرين، مركز گياهان دارويي و پروژه زنبورهاي اصلاح شده و عسل كاملا طبيعي جهت مقاصد درماني به امضا رسيد. طبق اين تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشكي لرستان در خصوص تأمين نيروي انساني و تحقيقات علمي همكاري لازم را با اين مجتمع صورت خواهد داد.

      مدير عامل مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان در اين جلسه انتظارات اين مجموعه را از دانشگاه علوم پزشكي عنوان كرد. دكتر سرچشمه پور گفت: ما در حال حاضر حدود 1200 هكتار زمين را در اختيار داريم كه اگر خداوند توفيقي عنايت فرمايند قصد داريم بخشي از آن را در راستاي برنامه هاي حوزه سلامت قرار دهيم. وي ابراز داشت: عمده ي فعاليت هاي مجتمع هم اكنون در مقوله پرورش و اصلاح دام، باغداري و كشاورزي است كه دستاوردهاي خوبي را نيز در بر داشته است.  سرچشمه پور در ادامه در مورد برنامه هاي در دست مطالعه و اجراي مشترك با دانشگاه علوم پزشكي لرستان اظهار داشت: مركز كشت و بهره برداري از گياهان دارويي يكي از برنامه هاي ماست كه مطالعات آن تا حدودي صورت گرفته است. وي افزود: لرستان ظرفيت هاي خوبي در اين زمينه دارد و قطعا با مساعدت دانشگاه علوم پزشكي مي تواند بستر توسعه ي خوبي داشته باشد. سرچشمه پور ساخت مجموعه دهكده ي سلامت را از ديگر برنامه هاي اين راستا قلمداد كرد و گفت: تجربه هاي مشابهي در مورد دهكدهي سلامت در ديگر نقاط دنيا وجود دارد كه اميدواريم با استفاده از تجربه هاي به دست آمده آن را در لرستان نهايي كنيم. مدير عامل مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان همچنين ساخت مركز درماني در مسير زائرين را از ديگر برنامه هاي مشترك عنوان كرد. سرچشمه پور گفت: اين مركز خيريه در ضلع جنوبي مجتمع و ويژه زائرين خواهد بود. وي گفت: انتظار عمده ي ما از دانشگاه در زمينه تأمين نيروي انساني و پشتوانه علمي طرح هاست. سرچشمه پور در پايان خاطرنشان كرد: بدون ترديد اين همكاري ها در نهايت به توسعه ي استان كمك شاياني خواهد نمود.

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز در اين نشست با اشاره به ظرفيت بالاي مجتمع كشت و صنعت و گردشگري لرستان گفت: با محدوديت هايي كه ما امروزه در زمينه تأمين اعتبارات داريم ناچاريم از ظرفيت بخش خصوصي استفاده كنيم. دكتر ساكي عنوان كرد: اين مسير، مسيري است كه كشورهاي پيشرفته در پيش گرفتند و امروز ما نتيجه ي آن را به وضوح مي بينيم. وي با استقبال از همكاري با مجتمع كشت، صنعت و گردشگري لرستان ابراز داشت: بدون ترديد استفاده از تجربيات داخلي و خارجي به ويژه در زمينه ساخت دهكده ي سلامت و مركز گياهان دارويي بسيار ثمر بخش خواهد بود. دكتر ساكي گفت: پيرو جلساتي كه با آقاي الحي سرمايه گذار مجتمع كشت و صنعت و گردشگري داشتيم نيازهاي عمده ي درماني استان كه بيشتر در حوزه بيماران سرطاني و ناباروري مي باشد را مطرح كرديم و ايشان نيز تمايل زيادي براي تحقق برنامه هاي درماني در اين مجتمع را داشتند. وي ادامه داد: مسئله ي مهم در اين ميان پتانسيل هاي دو مجموعه است كه توامان بارور مي شوند. دكتر ساكي گفت: يقينا تجربيات علمي اساتيد و ظرفيت نيروي انساني دانشگاه علوم پزشكي همراه با سرمايه ي مالي سرمايه گزاران مجتمع كشت، صنعت و گردشگري مي توانند زمينه ي بركات زيادي را در جهت توسعه استان فراهم كند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان همچنين به ظرفيت هاي بالاي مركز تحقيقاتي گياهان دارويي رازي دانشگاه علوم پزشكي لرستان اشاره كرد و گفت: اين مركز جزو مراكز معتبر در كشور است و از اساتيد و محققان بومي باارزشي بهره مند است. دكتر ساكي گفت: اين مركز براي ساخت مركزگياهان دارويي پشتوانه خوبي خواهد بود. وي در پايان خاطرنشان كرد: انسان محور توسعه است و نيروي انساني نياز اصلي اين طرح ها ست كه دانشگاه آن را تأمين خواهد كرد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.44618511199951 seconds.
memoryUsage : 8663Kb