شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نظام ارجاع تا اسفندماه به طور كامل در استان عملياتي مي شود
      كد خبر: 14071
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      تعداد بازديد: 416
      معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان عنوان كرد:

      نظام ارجاع تا اسفندماه به طور كامل در استان عملياتي مي شود

       

      نظام ارجاع به عنوان اساس و پايه ي برنامه ي تحول سلامت به زودي عملياتي مي شود. بر پايه ي اين نظام بسياري از هزينه هاي اضافي از روي دوش مجموعه ي درمان استان برداشته خواهد شد و نظام ازائه ي خدمات سلامت به ساماندهي و نظم خاصي خواهد رسيد.

      براين اساس معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در گفتگو با خبرنگاران به تشريح برنامه ي نظام ارجاع و زمان اجراي آن در استان پرداخت.

       سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اينكه در ۴۰ درصد روستاها براي طرح نظام ارجاع زيرساخت اينترنتي لازم وجود ندارد، گفت: اميدواريم اين مشكل تا اسفندماه حل شود.

      به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، دكترعباس پزشكي در نشست با خبرنگاران با اشاره به طرح نظام ارجاع بيماران اظهار داشت: برنامه ما اين است كه زمينه اجرايي شدن اين طرح تا اسفندماه در استان فراهم شود، وي گفت: اين برنامه در سه سطح تعريف شده است.

      دكتر پزشكي ابراز داشت: در سطح يك بيماران به پزشكان عمومي ارجاع داده مي شوند، در سطح دو به پزشكان متخصص و در سطح سه هم با صلاح ديد بيمار به پزشكان تخصصي ارجاع داده مي شوند.

      سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان با بيان اينكه فرآيند ارجاع بيماران نيز در بستر الكترونيكي انجام مي شود، تصريح كرد: بيماران از طريق خانه هاي بهداشت، مراكز سلامت و شبكه هاي بهداشت و درمان شهرستان ها به پزشكان معرفي مي شوند.

      دكتر پزشكي با تاكيد بر اينكه تقريبا در ۴۰ درصد روستاهاي استان براي اجراي نظام ارجاع دچار مشكل هستيم، چراكه زيرساخت هاي اينترنتي در اين روستاها فراهم نيست، افزود: تلاش ما بر اين است كه تا اسفندماه اين مشكل حل شود.

      وي همچنين با اشاره به اينكه اجراي نظام ارجاع بيماران در ۱۰ دانشگاه علوم پزشكي كشور در خردادماه ابلاغ شد، گفت: اين طرح در مشهد، گلستان و فارس به خوبي اجرا شده و نتايج مثبتي هم داشته است.

      سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه امسال برنامه اصلي ما در حوزه درمان كنترل هزينه هاي درمان است، يادآور شد: ۶۰۰ پزشك متخصص در لرستان فعاليت مي كنند.

      دكتر پزشكي به كمبود پزشك متخصص در لرستان اشاره كرد و اظهار داشت: در سفر وزير بهداشت به استان قول مساعد را گرفته ايم كه در شهريورماه و در زمان توزيع نيروهاي متخصص لرستان در اولويت قرار بگيرد

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.400661945343 seconds.
memoryUsage : 7009Kb