يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • سال 98 سال بالندگي دانشگاه علوم پزشكي در تحقيقات و فناوري؛
      كد خبر: 15794
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
      تعداد بازديد: 392
      سال 98 سال بالندگي دانشگاه علوم پزشكي در تحقيقات و فناوري؛

      معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه: كلان طرح مركز رشد دستاورد بزرگ سال 97 بود

       كاظمي ذهابي/وبدا

      معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي لرستان سال97 را سال دستاوردهاي بزرگ و 98 را سال بالندگي حوزه ي تحقيقات اين دانشگاه قلمداد كرد.

      به گزارش وبدا لرستان دكتر مجتبي خاكساريان در آستانه ي سال جديد نوروزي گفت: باعث خرسندي است كه به اطلاع برسانم يك طرح كلان مركز رشد فناوري سلامت دانشگاه نظر معاون علمي و فناوري رياست جمهوري را به خود جلب كرد كه در حال پيگيري تنظيم و هماهنگي براي عقد قرار داد هستيم.

      وي عنوان كرد: زيرساخت ها و عملكرد اين مركز در بازديد دكتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور مورد تاييد قرار گرفت و  پس از استعلام و تاييد طرح مذكور توسط وزارت بهداشت امضا خواهد شد.

      معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه اظهار كرد: با اين قرارداد ريسك پذيري اين مركز و پروژه هاي آن بر عهده ي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري خواهد بود و بر اين اساس مي توان اميدوار بود كه در سال جديد شاهد فناوري محصولات اين مركز باشيم.

      دكتر خاكساريان به ساير دستاوردهاي بزرگ حوزه ي تحقيقات و فناوري دانشگاه در سال 97 پرداخت و گفت: تهيه ي كارنامه ي تحقيقات و فناوري براي اساتيد و اعضاي هيأت علمي اقدام مهم ديگري بود كه نتيجه ي آن در سال آينده به خوبي ملموس خواهد بود.

      وي ادامه داد: ما براي اولين بار عملكرد فناوري را نيز به كارنامه اساتيد اضافه كرديم و با اين روند كارنامه اساتيد بررسي و در عملكرد آنها لحاظ خواهد شد.

      معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه گفت: كسب موافقت اوليه براي دوره ي MPH يا تربيت دانشجو در رشته ي تحقيقات باليني در مقطع ارشد يكي ديگر از تحققات سال 97 بود كه در رشد تحقيقات و فناوري دانشگاه براي سال هاي آينده بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

      دكتر خاكساريان پيوستن آزمايشگاه هاي تحقيقاتي به شبكه ي ملي آزمايشگاه هاي فناوري راهبردي را اقدام مهم ديگر در حوزه ي تحقيق و فناوري دانست و گفت: با اين روند آزمايشگاه هاي ما مي توانند از تجربيات و دستاوردهاي ديگر استان ها بهره برداري كرده و تعامل برون بخشي افزايش يابد.

      وي افزود: تأثير مهم ديگر اين موضوع استفاده از حمايت هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در امور سخت افزاري است.

      معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه عنوان كرد: مجوز راه اندازي مركز تحقيقات بيماري هاي قلب و عروق را نيز دريافت كرديم كه در سال آينده در مركز آموزشي درماني شهيد رحيمي خرم آباد فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

      دكتر خاكساريان توسعه وب سايت انتشارات دانشگاه، ارتقاي وب سايت علم سنجي در قالب جديد، كسب رتبه ي اول در بهره برداري محققين از سامانه كلينيكال كي، پيوستن دانشگاه به سامانه ثبت كشوري بيماري هاي قلب و عروق،تدوين آيين نامه انتشارات دانشگاه و ارتقا شاخص هاي كتابخانه اي را از ديگر فعاليت هاي حوزه ي تحقيقات و فناوري دانشگاه در سال 97 برشمرد.

      وي گفت: يكي از افتخارات ما در سال گذشته انتخاب معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه به عنوان يكي از مراجع استعلام اختراعات بود كه طي آن پرونده ي اختراعات از اقصي نقاط كشور براي تأييد در حوزه هاي تخصصي به اين معاونت عودت خواهند شد.

      وي برگزاري سمينارهاي علمي با حضور نوابغ علمي لرستاني را از ديگر برنامه هاي موثر در ايجاد انگيزه ي علمي و تحقيقاتي در بين اساتيد و دانشجويان برشمرد و گفت: ما امسال با دعوت از دكتر بهاروند رئيس پژوهشكده ي رويان جهاد دانشگاهي كشور اين كار را آغاز كرديم و اميدواريم در سال جديد اين روند را ادامه دهيم.

      دكتر خاكساريان ابراز اميدواري كرد سال آينده با بهره برداري از مركز رشد، پذيرش دانشجويان MPH و ايجاد كارنامه هاي تحقيقاتي و فناوري براي اساتيد و وصل آن به سيستم پاداش شاهد بالندگي حوزه ي تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي لرستان باشد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.8702449798584 seconds.
memoryUsage : 8572Kb