شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • عملكرد دانشگاه علوم پزشكي لرستان پس از گذشت پنج روز از سيل ويرانگر استان
      كد خبر: 15859
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      تعداد بازديد: 575

      عملكرد دانشگاه علوم پزشكي لرستان پس از گذشت پنج روز از سيل ويرانگر استان

       كاظمي ذهابي/وبدا

      پس از گذشت پنج روز از سيل ويرانگر در استان، دانشگاه علوم پزشكي لرستان به عنوان يك دستگاه خدمت رسان همچنان در كنار سيل زدگان به خدمات خود ادامه مي دهد.

      به گزارش وبدا لرستان، دستگاه سلامت استان در اين پنج روز با تمام توان در حوزه هاي مختلف بهداشت، درمان و دارو به ارائه خدمات پرداخت. در همين راستا رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اولين اقدام تمامي خدمات درماني و دارويي براي شهرهاي پلدختر، معمولان و روستاهاي تابعه آنها را تا اطلاع ثانوي رايگان اعلام كرد.

       

       

       

      اورژانس هوايي و انتقال بيش از 500 نفر از مناطق سيل زده

       

       

      مركز فوريت هاي پزشكي استان با 96 سورتي پرواز اورژانس هوايي در اين پنج روز و انتقال 98 بيمار (13 بيمار دياليزي )عملكرد قابل قبولي را از خود برجاي گذاشته است. علاوه بر اين انتقال 420 نفر گرفتار در سيل به فرودگاه و مناطق امن از ديگر اقدامات اورژانس هوايي در اين مدت است. يكي ديگر از خدمات اورژانس هوايي در اين روزها اعزام 8 تيم پزشكي و پرستاري به مناطق سيل زده است. اين خدمات با قدرت بيش تر و تا زماني كه شرايط به حالت عادي خود بازگردد همچنان ادامه دارد.

       

       

       

      اعزام مستمر تيم هاي درماني به مناطق بحران زده

       

       

      معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين پنج روز 60 تيم تخصصي متشكل از پزشك (فوق تخصص، متخصص و عمومي) و پرستار را به مناطق مختلف سيل زده در شهرستان هاي مختلف استان اعزام كرده است. با اين تعداد تيم اعزامي خوشبختانه تا كنون در حوزه ي درمان مردم سيل زده با مشكل آنچناني مواجه نشده اند.

       

       

       

      ارسال  6 محموله ي تجهيزاتي و دارويي

       

       

      از زمان شروع بحران سيل تا كنون 6 محموله تجهيزاتي دارويي با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و پانصد ميليون ريال به مناطق سيل زده ارسال شد. در اين محموله ها اقلام ضروري مانند آنتي بيوتيك ها و داروهاي ديابت و بيماري هاي قلبي به تعداد زياد ارسال شد و در روز پنجم شروع بحران شاهد اين موضوع هستيم كه نياز دارويي سيل زدگان مرتفع شده است. محموله هاي ارسالي بعدي طي روزهاي آينده همچنان ارسال مي شوند.

       

       

       

      اعزام 22 تيم بهداشتي و 23 محموله ي غذايي_بهداشتي

       

       

      معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان به عنوان يكي از مهم ترين بخش ها در بحران هاي پساسيل از جمله اپيدمي بيماري هاي عفوني و منتقله از راه آب و غذا، طي اين مدت يكي از پر كارترين بخش هاي دانشگاه بود. مركز بهداشت استان در اين پنج روز با اعزام 22 تيم بهداشتي متشكل از پزشك، ماما و كارشناسان آزمايشگاه، بهداشت محيط و مبارزه با بيماري ها به شهرستان هاي مختلف سيل زده ي استان مبارزه با احتمال بروز بيماري در اين مناطق را آغاز كرد. علاوه بر اين 23 محموله به ارزش ريالي 5ميليارد ريال تا كنون به مناطق سيل زده ارسال شده است. در اين محموله ها اقلام بهداشتي، مكمل هاي غذايي مانند شيرخشك و داروهاي علامتي و اقلام زيستي به چشم مي خورد. اين معاونت با گروه بندي شهرستان هاي سيل زده و تعيين مراكز بهداشت معين خود را مهياي فعاليت هاي پيشگيري و بهداشت در روز هاي آينده كرده است.

       

       

       

      همكاري مستمر با سازمان بسيج جامعه پزشكي

       

       

      دانشگاه علوم پزشكي لرستان به عنوان يك دستگاه خدمتگزار همواره همكاري مستمري را با سازمان هاي حمايتي مانند بسيج جامعه پزشكي داشته است. در روزهاي بحران سيل، دانشگاه در تأمين نيروي 34 تيم اعزامي بهداشتي درماني با هزينه ي  بسيج جامعه پزشكي نقش خود را در ارائه ي خدمت به مردم سيل زده پررنگ تر كرده است. اين تيم ها در شهرستان هاي مختلف استان كه با بحران سيل مواجه بودند مستقر شدند.

      هرچند سطح خسارات در شهرستان هاي مختلف استان بسيار وسيع بوده و براي بازگشت به حالت عادي زمان بسيار طولاني بايد فعاليت شود اما به نظر مي رسد در حوزه ي خدمات سلامت مردم سيل زده با مشكل چنداني مواجه نبودند. با اين وجود مجموعه ي دانشگاه علوم پزشكي لرستان برخود واجب مي داند كه اين خدمات را با توان بيش تر همچنان ادامه دهد. 

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.55132794380188 seconds.
memoryUsage : 6952Kb