يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • آخرين اخبار "كرونا" در لرستان؛
      كد خبر: 18878
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      تعداد بازديد: 568

      آخرين اخبار "كرونا" در لرستان؛

       دكتر مهرداد حسين پور سرپرست مركز بهداشت شهرستان خرم آباد خبر داد:

      در راستاي برنامه هاي پيشگيري از شيوع ويروس "كرونا" در فرودگاه خرم آباد هر روز برنامه ي تب سنجي براي مسافرين انجام مي شود. طرح غربالگري افراد جامعه در خصوص درصد احتمال ابتلاي افراد به اين ويروس و همچنين شناسايي خانواده هاي پرخطر آغاز شده و در حال انجام است.

      نوزدهم اسفندماه 98

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت:

      تا پايان روز ۱۸ اسفند، آمار مبتلايان به ويروس كرونا در استان به ۱۳۸نفر رسيد. تا كنون ۶۰۹ نمونه از افراد مشكوك نمونه گيري شده است. از اين تعداد، ۵۰۰جواب به استان واصل شده كه ۱۳۸ مورد مثبت بوده است و متاسفانه ۶ نفر از هم استاني ها فوت كرده اند.موارد مثبت مربوط به شهرستان هاي الشتر، خرم آباد، دورود، بروجرد، چگني، ازنا ،دلفان و كوهدشت بوده است.

      نوزدهم اسفندماه 98

      رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد:

      از تعداد 635 نمونه افراد مشكوك به كرونا ويروس، تعداد 556 نمونه مشخص كه از اين تعداد 176 نفر موارد مثبت و متاسفانه تعداد 10 نفر فوت شده اند.

      بيستم اسفندماه 98

      دكتر مهرداد حسين پور سرپرست مركز بهداشت شهرستان خرم آباد خبر داد:

      از همكاري نيروي انتظامي و سازمان هلال احمر به دليل همكاري و مشاركت در برنامه هاي اطلاع رساني پيشگيري از "كرونا" تشكر مي كنم. در اين راستا اين دو دستگاه اجرايي در برپايي ۵ ايستگاه آموزشي واطلاع رساني چهره به چهره در مكانهاي كيو،زيباكنار،سه راه مطهري، پايانه وميدان امام حسين(ع) و كمك به مراقبين سلامت در اجراي اين برنامه هاي آموزشي مشاركت كردند. از همكاري مدير دانشجويي دانشگاه، رياست دانشكده دندانپزشكي و جمعي از اعضاي هيأت علمي دانشگاه كه به صورت افتخاري در برنامه هاي اطلاع رساني عمومي به مجموعه ي مركز بهداشت كمك مي كنند تشكر مي كنم.

      بيست و يكم اسفندماه 98

      دكتر مهرداد حسين پور سرپرست مركز بهداشت شهرستان خرم آباد در تشريح اقدامات آموزشي و اطلاع رساني انجام شده در اين مركز در راستاي برنامه ي پيشگيري از "كرونا" گفت:

      تا كنون ۱۲ بيلبورد و ۴۰ بنر تبليغاتي با موضوع اطلاع رساني پيشگيري و كنترل بيماري كرونا در معابرو ورودي وخروجي شهر  خرم آباد تهيه و نصب شده است. همچنين ۲۲۰۰پوستر بزرگ و۲۴۰۰۰هزارنسخه پمفلت آموزشي تهيه و در  مراكز وپايگاههاي جامعه سلامت  و خانه هاي بهداشت و ايستگاهاي سلامت ،پايانه هاي مسافر بري،فرودگاه ،ادارات ،دستگاههاي اجرايي ، كارگاه ها ، كارخانجات و مراكز نظامي و انتظامي استان بين مراجعه كنندگان توزيع شده اند. آموزش و ويزيت و غربالگري كرونا  براي نيروهاي كارگاه قرارگاه خاتم در آزادراه در حال ساخت خرم آباد _ اراك و عوامل سريال "دا" در منطقه ريمله خرم آباد انجام شده است. تعداد 5000 بروشورآموزشي و پيشگيري وسه لدد بيلبورد بيماري كرونا ويروس نيز با همكاري شركت خريد آنلاين آساره در درب منازل مسكوني توزيع شده است.

      بيست و يكم اسفندماه 98

      دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد:

      تا كنون 682 نمونه ي از بيماران مشكوك به "كرونا" در استان لرستان به آزمايشگاه مرجع ارسال شده است. از578 نمونه پاسخ داده شده است كه از اين عدد 185 مورد مثبت اعلام شده اس. تا به امروز 11 مورد فوت قطعي بر اثر بيماري "كرونا" در استان ثبت شده است.

      بيست و يكم اسفندماه 98

      به منظور پشتيباني و مشاركت در برنامه هاي اطلاع رساني و پيشگيري از شيوع بيماري "كرونا"؛

      اعضاي هيات علمي دانشكده بهداشت و تغذيه خرم آباد به شهرستان پلدختر اعزام شدند.

      بيست و يكم اسفندماه 98

      جلسه هم انديشي و هم افزايي ارگان هاي دولتي و انجمن هاي مردم نهاد در زمينه مبارزه با كرونا ويروس در محل مركز بهداشت شهرستان خرم آباد برگزار شد

      مهم ترين موارد مصوب شده در اين نشست شامل موارد زير بودند:

      قرارگاه صاحب الامر با همكاري شهرداري، آتش نشاني، جهاد كشاورزي و انجمن هاي مردم نهاد و نيروهاي خودجوش مردمي مسوليت هماهنگي گندزدايي معابر را برعهده داشته باشد. آقاي ياراحمدي مسوليت اطلاع رساني در فضاي مجازي را بر عهده گيرد. انجمن هاي خيريه همدلان ، آواخت و توسعه توانايي خود را براي تهيه و دوخت ماسك  پارچه اي بكار گيرند. بسيج جامعه پزشكي نيروهاي داوطلب خود را در زمينه فعاليتهاي بهداشتي بكار گيرد. نيروي انتظامي تامين امنيت فعاليتهاي بهداشتي و توزيع اقلام بهداشتي را در محلات حاشيه‌اي انجام دهد. انجمن توسعه و تعامل با همكاري دفاتر تسهيل گري مناطق حاشيه اي شهرستان نسبت به ايجاد  پايگاه هاي آموزشي در آن مناطق اقدام نمايند.

      بيست و يكم اسفندماه ۹۸

      دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد:

      تا كنون ۷۴۶ نمونه ي از بيماران مشكوك به "كرونا" در استان لرستان به آزمايشگاه مرجع ارسال شده است. ۶۱۸ نمونه پاسخ داده شده است كه از اين عدد ۲۱۰ مورد مثبت اعلام شده است. تا به امروز ۱۶ مورد فوت قطعي بر اثر بيماري "كرونا" در استان ثبت شده است.

      بيست و دوم اسفندماه 98

      دكتر سعيد رحيمي رئيس مركز آموزشي درماني شهيد رحيمي خرم آباد خبر داد:

      اولين موكب مدافعان سلامت سيدالشهدا مركز آموزشي درماني شهيد رحيمي خرم آباد به منظور ضدعفوني كردن تمام وسايل حمل و نقل عمومي برپا شد. اين موكب كه در راستاي حذف يكي از كانون هاي سرايت "كرونا" ويروس راه اندازي شده است مورد استقبال مردم قرار گرفت.

      بيست و دوم اسفندماه ۹۸

      دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد:

      با پيگيري هايي كه از طريق سازمان برنامه و بودجه كشور و همچنين كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي انجام داديم خوشبختانه در خصوص دريافت اعتبارات هزينه اي بهداشت و درمان به ميزان ۱۱۱ درصد  در سال۹۸ افزايش اعتبار داشته ايم. دريافت بالاترين درصد افزايش اعتبارات هزينه اي بهداشت و درمان در سال ۹۹ به ميزان ۱۸ درصد  نسبت به سال ۹۸ و افزايش اعتبارات هزينه اي بخش بهداشت و درمان در كميسيون تلفيق بودجه مجلس براي سال ۹۹ از ديگر دستاوردهاي اين پيگيري ها بود. اين دستاوردها از ابتداي تاسيس دانشگاه تا كنون بي نظير بوده است. از نمايندگان محترم مردم استان در مجلس شوراي اسلامي كه در افزايش اين اعتبارات حمايت هاي لازم را انجام دادند تشكر مي كنم.

      بيست و دوم اسفندماه ۹۸

      دكتر محمدرضا نيكبخت رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان خبر داد:

      تا كنون ۸۲۳ نمونه ي از بيماران مشكوك به "كرونا" در استان لرستان به آزمايشگاه مرجع ارسال شده است. ۶۹۸ نمونه پاسخ داده شده است كه از اين عدد ۲۳۵ مورد مثبت اعلام شده است. تا به امروز ۲۰ مورد فوت قطعي بر اثر بيماري "كرونا" در استان ثبت شده است.

      بيست و سوم اسفندماه 98

       

       

       

       

      تهيه و تنظيم: كاظمي ذهابي/ وبدا

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.62616395950317 seconds.
memoryUsage : 6956Kb