شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • دكتر محسن اسدبيگي معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، نسبت به عوارض مصرف خودسرانه و بي رويه آنتي بيوتيك ها به ويژه در دوران كرونا هشدار داد
      كد خبر: 20175
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      تعداد بازديد: 286

      دكتر محسن اسدبيگي معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان، نسبت به عوارض مصرف خودسرانه و بي رويه آنتي بيوتيك ها به ويژه در دوران كرونا هشدار داد


      وي گفت: هفته جهاني آنتي بيوتيك ها فرصتي براي اطلاع رساني و افزايش آگاهي عموم مردم در سراسر جهان از خطرات مصرف خودسرانه و بي رويه آنتي بيوتيك ها و توجه به نظارت و تجويز منطقي اين دسته از داروها توسط پزشكان به ويژه در شرايط همه گيري كرونا است.

      ايشان افزود: امسال «اتحاد براي حفظ داروهاي آنتي ميكروبيال» و «مصرف آنتي بيوتيك ها، با احتياط» به عنوان شعارهاي هفته جهاني آنتي بيوتيك ها در نظر گرفته شده كه بيانگر اهميت تهديد مقاومت آنتي بيوتيكي به عنوان تهديد جهاني حيات و بقا تمامي موجودات زنده است.

      وي با بيان اينكه لازم است هميشه قبل از دريافت آنتي بيوتيك با پزشك و داروساز مشورت شود، افزود: با انجام برخي اقدامات ساده و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مثلاً از طريق شستن دست‌ها، آماده سازي غذاها به روش بهداشتي، عدم تماس نزديك با افراد بيمار، داشتن رابطه جنسي سالم و واكسيناسيون حتي الامكان از بروز بيماري‌هاي عفوني جلوگيري كرد. به ويژه در شرايط همه گيري كرونا بايد توجه ويژه‌تري در خصوص رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و استفاده بجا از آنتي بيوتيك ها داشته باشيم.

      دكتر اسدبيگي افزود: با بيان اينكه داروسازان و پزشكان بايد با صرف وقت كافي در مورد مصرف صحيح آنتي بيوتيك‌ها، مقاومت آنتي بيوتيكي و خطرات ناشي از مصرف نادرست آنها را به بيماران گوشزد كنند، توصيه كرد: پزشكان و ساير حرف پزشكي شاغل در مراكز درماني نيز بايد با رعايت كامل موارد بهداشتي مانند ضدعفوني كردن و شستشوي كامل دست، وسايل و محيط اطراف خود، از انتقال و انتشار عوامل عفوني جلوگيري كنند.

      وي در پايان گفت: امسال نيز طبق روال هر ساله در هفته جهاني آنتي بيوتيك ها از تمامي بيمارستان‌ها براي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي مجازي، نمايش پيام‌هاي آموزشي به منظور افزايش آگاهي كاركنان و مراجعه كننده ها درخواست همكاري شده. همچنين واحد تحقيق و توسعه معاونت غذا و دارو بسته‌ آموزشي به منظور آموزش عمومي در سطح منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي لرستان تهيه كرده است.

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.6789970397949 seconds.
memoryUsage : 6915Kb