يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • نود و سومين نشست شوراي آموزش پزشكي و تخصصي به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد
      كد خبر: 20425
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      تعداد بازديد: 338

      نود و سومين نشست شوراي آموزش پزشكي و تخصصي به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد

       نود و سومين نشست شوراي آموزش پزشكي و تخصصي به رياست دكتر نمكي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي كشور و با حضور روساي دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي سراسر كشور ، معاونين آموزشي و كارشناسان مربوطه ، صبح امروز به صورت وبينار برگزار شد .
       در اين وبينار دكتر نمكي با اشاره به انتخاب افراد ، محتوا و شرايط آموزش براي رشته هاي دستياري و تخصصي بيان داشت : ما در گزينش دستيار پزشكي بايد با حساسيت زيادي ورود پيدا كنيم و شيوه هاي آموزش خود را تغيير بدهيم تا بتوانيم طبيبي را كه حس مردم دوستي داشته باشد و با عشق و علاقه در نظام سلامت به ارائه ي خدمات پزشكي بپردازد ؛ انتخاب نماييم .
       وي گفت : دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بايد دستياران و كساني را تربيت نمايند كه به رشته هاي تخصصي و اخذ مدرك ، به عنوان يك ابزار مادي و منبع كسب درآمد مالي نگاه نكنند ؛ چرا كه در طبيب حس نوع دوستي وجود دارد .
       وزير بهداشت مهارت آموزي بر بالين بيمار را مهم دانست و گفت : پزشك بايد بر بالين بيمار كسب مهارت كند تا با مراحل و شيوه هاي ارائه ي خدمت خالصانه به مردم ، در نظام  سلامت آشنا شود .
       دكتر نمكي مهارت آموزي ، اصلاح فرآيندها و اينكه ما چه نيرويي را با چه تخصص و هزينه اي ، در چه مدت و توسط چه كسي ، با چه هدفي و براي ارائه ي چه خدمتي تربيت كنيم ؛ مهم دانست و گفت :  اگر با چنين انگيزه اي به بحث نيروي انساني ، آموزش پزشكي و تربيت دستيار در نظام سلامت كشور نگاه كنيم ؛ قطعا موفق خواهيم شد .
        دكتر نمكي در ادامه ي سخنانش اظهار داشت : در انتخاب دستيار ، حساسيت زيادي به خرج بدهيد و صلاحيت ، شخصيت و اخلاق پزشكي را مد نظر خود قرار بدهيد و به محتواي آموزشي و به راه اندازي و ارائه ي خدمات تخصصي در كلينيك ها و پاراكلينيك ها توجه نماييد و به سمت تربيت نيروي متخصص براي ارائه خدمت در اين مراكز باشيد .  
        وزير بهداشت با اشاره به بحث كرونا ويروس و توليد واكسن گفت : يك پزشك عمومي خلاق مي تواند مديريت كوويد ۱۹ را بر عهده بگيرد تا بخشي از حجم كارهاي تخصصي در ICU ها و ديگر بخش هاي بيمارستاني ، كاهش يابد .
       وي گقت : انجام كارهاي اساسي و اقدام براي توليد واكسن ايراني براي كوويد ۱۹ نيز يكي از اقدامات خوبي است كه پزشكان متخصص و متعهد ما انجام دادند كه اقدام آنان در سطح جهاني حرفي براي گفتن دارد .
       وزير بهداشت گفت : راه هاي نرفته اي با توحه به بحث تحريم ها و زيرساخت هاي موحود در نظام سلامت كشور داريم  و شتاب در اقدامات و برداشتن گام هاي مهم و خلق حماسه ، مي تواند ما را در رسيدن به اهدافمان موفق تر كند .
       توجه به بحث سلامت و بار بيماري ، رصد رشته هاي مورد نياز جامعه و نظام سلامت كشور ، نشان دادن حساسيت در گزينش رشته هاي دستياري ، نحوه و زمان برگزاري آزمون پذيرش دستيار رشته هاي تخصصي باليني (چهل و هشتمين دوره آزمون پذيرش) بر اساس قوانين و مقررات وزارت بهداشت ، استفاده از ظرفيت هاي بي بديل دانشگاه هاي علوم پزشكي ، تربيت نيروي انساني متخصص فارغ از ابزارها و نگاه مالي ، ارائه ي خدمات مناسب در مراكز بهداشتي و درماني براي كسب مهارت هاي بيشتر ، الزام تربيت نيروهاي تخصصي بر حسب نيازها و در رلستاي كاهش چالش هاي موجود ، رعايت اخلاق پزشكي و توجه به كيفيت و كميت آموزشي از ديگر مواردي بود كه در اين وبينار مطرح شد و تعدادي از روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور نكته نظرات سازنده ي خود را در راستاي نحوه ي تربيت دستيار و طول دوره ي رشته هاي تخصصي با اولويت نيازها ، زيرساخت هاي آموزشي ، تجهيزات مورد نياز ، نحوه ي اختصاص نمره درون دانشگاهي بر اساس ارزشيابي باليني دستياران تخصصي باليني ، ارزيابي صلاحيت ، عملكرد شخصيت ، رفتار حرفه اي و باليني ، مكانيسم اعطاي گواهينامه تخصصي باليني بر اساس شرايط ذكر شده به عنوان پيشنهادات و نكته نظرات كلي ، بيان شد و موافقان و مخالف هر بند و موضوع طرح شده در اين وبينار ، راي خود را اعلام نمودند

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.45267391204834 seconds.
memoryUsage : 6813Kb