يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • كاهش ۸۸ درصدي مرگ و مير بيماران كرونايي در كشور؛ ۲۴۵ ميليارد تومان كمك‌هاي مردمي توزيع شد .
      كد خبر: 20554
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      تعداد بازديد: 188

      كاهش ۸۸ درصدي مرگ و مير بيماران كرونايي در كشور؛ ۲۴۵ ميليارد تومان كمك‌هاي مردمي توزيع شد .

      گروه استان‎ها- مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور با اشاره به كاهش ۸۸ درصدي مرگ و مير بيماران كرونايي در كشور، گفت: يكي از دلايل اصلي آن اجراي طرح شهيد سپهبد  حاج  قاسم سليماني بوده است.

      به گزارش خبرنگار  وبدا،  محمدصادقي امروز در جلسه بررسي آخرين وضعيت و روند اجراي مقابله با كرونا در طرح قرارگاه شهيد سليماني كه سالن جلسات استانداري برگزار شد، اظهار داشت: يكي از ويژگي‌هاي بارز سردار شهيد  سليماني، اين بود كه  علي‌رغم مشكلات و كمبود امكاناتي كه  وجود داشت هيچگاه از كمبودها نمي‌ناليد.
      وي گفت : شهيد سليماني  هيچ كاري را غيرممكن نمي‌دانست ،چون هر مشكلي را در مقابل اراده خود و مردم ايران كوچك مي‌شمرد ،حتي زمانيكه 30 هزار نيروي معارض، شهر «حلب» را به محاصره خود درآورده بودند و فقط يك چهارم شهر دست نيروهاي ما بود در آن شرايط همه گمان مي‌كردند كه شهر سقوط مي‌كند اما حاج قاسم به اين فكر مي‌كرد كه چگونه نيروهاي آمريكايي را از سوريه خارج كند.
      مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور عنوان كرد: طرح مقابله با كرونا كه مزين به نام سردار شهيد سليماني است با اين رويكرد بوده كه از هر اتفاقي مي‌توان به سلامت گذشت مشروط بر اينكه به خدا توكل كنيم، خود را در مقابل اراده خدا ناچيز بدانيم و براي مردم كار كنيم.
      وي افزود : در اين طرح احساس كرديم كه بايد همين روحيه را داشته باشيم چون تمام قدرت جمهوري اسلامي از مردم نشات  مي‌گيرد بنابراين توجه به سرنوشت و زندگي مردم بسيار براي ما اهميت دارد و اين طرح با هدف حفظ جان مردم كه پشتوانه و اصل نظام هستند اجرا مي‌شود.
       وي تصريح كرد: كاهش شديد مرگ و ميري كه اكنون در كشور داريم يكي از افتخارات جمهوري اسلامي است ،ضمن اينكه اميدآفريني قابل توجهي نسبت به چند ماه گذشته ايجاد شده كه بايد همين روند را ادامه دهيم و جا دارد تشكر ويژه‌اي از كادر درمان داشته باشيم كه در اين يك سال نفس به نفس بيماران ايستادند و حتي بسياري از آنها به كرونا مبتلا شدند.
      وي بيان كرد: بهترين راه كمك به آنها اين بود كه حجم مراجعه به بيمارستان را كاهش دهيم و اين كار بزرگي بود كه در طرح سردار سليماني انجام شد؛ البته دستاوردهايي كه داشتيم صرفا نتيجه اين طرح نيست و حاصل همه تصميمات درستي است كه در كشور اتخاذ شد، از محدوديت‌هايي كه ايجاد شد تا تعطيلي دو هفته‌اي همه در بهبود شرايط موثر بود اما انصافاً طرح سردار سليماني يكي از عوامل اصلي كاهش تعداد بيماران و مرگ و مير بوده است.
      وي افزود : تعداد مرگ و مير كشور در شروع طرح، 479 مورد بود كه روز گذشته به 71 نفر رسيد و حدود 88 درصد كاهش مرگ و مير داشته‌‌ايم همچنين تعداد متوسط مرگ و مير هفتگي 80 درصد و تعداد بيماران بستري روزانه هم 83 درصد كاهش داشته است.
      وي افزود: ميزان كاهش مرگ و مير در كشورهاي منطقه در همين مدت 15 درصد بوده اما مرگ و مير در كشورهاي اروپايي 13 درصد افزايش يافته و پنج كشور اصلي اتحاديه اروپا يعني انگليس، آلمان فرانسه ايتاليا و اسپانيا از زمان شروع طرح از ۱۰۷۷ مرگ به 12هزار و 222 مرگ رسيدند درحاليكه اقدامات قرنطينه را هم انجام دادند يعني هزار و صد درصد افزايش داشته اند.
      صادقي با بيان اينكه عدد مرگ و مير آمريكا از 2 هزار و 500 مورد به چهار هزار و 19 رسيده، عنوان كرد: انگليس از 50 روز گذشته كار واكسيناسيون را شروع كرده ولي همچنان در همه جاي دنيا روال كرونا افزايشي است اما در كشور ما با اينكه در سايه تحريم است  و امكانات و واكسن هم نداريم آمار مرگ و ميرها كاهش داشته است؛ اكنون 26 هزار تيم حمايتي و هزار و 300 تيم مراقبتي در حال فعاليت هستند كه در تيم مراقبتي، پزشكان هم حضور دارند.
      وي با بيان اينكه نزديك به 245 ميليارد كمك‌هاي مردمي بدون اينكه فشاري به دولت وارد شود به وسيله مردم به بيماران تقديم شده، تصريح كرد: حدود 193 هزار نفر بيمار بستري داريم كه اين مدت قرنطينه خانگي شدند و مي‌توان گفت چيزي شبيه به معجزه در كشور  اتفاق افتاده درحاليكه بسياري از افراد اعتقادي به اين طرح نداشتند اما به بركت نام سردارشهيد  سليماني همه با هماهنگي براي يك هدف بزرگ كه حفظ جان مردم بود جنگيدند.
      مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور: در بحث كرونا شرايط بهتر شده اما مردم گمان نكنند كه بيماري از بين رفته و عادي پنداري كنند بايد همچنان از تجمعات پرهيز كنيم تا به نقطه‌اي برسيم كه بيماري از بين برود؛ به دستور وزير هم حدود 150 ميليارد تومان امكانات درماني خريداري شده كه بخشي از آن هم به استان لرستان تعلق مي‌گيرد و مبلغ 150 ميليارد تومان هم بين دانشگاه‌ها توزيع شده است.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.51965188980103 seconds.
memoryUsage : 8444Kb