جشنواره شهيد مطهري همه ساله در سراسر كشور به صورت فرايندي در دو سطح دانشگاههاي علوم پزشكي و كشوري برگزار ميگردد.
هدف اين جشنواره شناسايي، معرفي و تقدير از فرايندهاي نوآورانه برتر ارائه شده توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه ها در شش حيطه: 1- تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي، 2-مديريت و رهبري آموزشي، 3- ياددهي- يادگيري، 4- يادگيري الكترونيك، 5- ارزشيابي آموزشي، 6- طراحي و توليد محصولات آموزشي و در نهايت گسترش و تقويت دانش پژوهي آموزشي است.
مراسم مربوطه امسال نيز با مساعدت دكتر صديقه ندري معاون آموزشي دانشگاه پس از طي مراحل شناسايي و داوري فرايندها در روز يك شنبه هفتم شهريور ساعت 9 تا 11 با حضور معاون آموزشي و مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي و كارشناس واحد دانشپژوهي و نيز صاحبان فرايندهاي برتر در سالن جلسات معاونت آموزشي برگزار گرديد.
فرايندهاي برتر در جشنواره سيزدهم و چهاردهم به شرح ذيل مورد تشويق قرار گرفتند:
در جشنواره شهيد مطهري 1399، از 15 مورد فرايند ارسال شده به دبيرخانه جشنواره پس از داوري در كميته جشنواره شهيد مطهري بر اساس معيارهاي كلاسيك در شش حيطه فرايند برتر انتخاب شد و فرايندهاي ذيل از مجموع 56 امتياز، امتيازات و رتبههاي ذيل را كسب كردند:
1- فرايند دكتر حشمت اله اسدي با عنوان "تدوين نقشه راه در حوزه آموزشي دانشگاه علوم پزشكي لرستان" در حيطه مديريت و رهبري آموزشي با 47 امتياز رتبه اول را كسب كرد.
2- فرايند دكتر شهين رئوفي با عنوان "طراحي و اجراي آموزش الكترونيكي درآموزش پرستاري" در حيطه يادگيري الكترونيك با امتياز34 رتبه دوم را كسب كرد.
3- فرايند دكتر شيرين حسنوند با عنوان " برگزاري دو دوره مدل شريك باليني فراگير: راهي براي ارتقاء رضايت، يادگيري، همدلي و خودكارامدي دانشجويان پرستاري در آموزش باليني در حيطه ياددهي يادگيري با امتياز 33 رتبه سوم را كسب كرد.
4- فرايند دكتر خاطره عنبري با عنوان "بازنگري برنامه درسي دوره كارآموزي پزشكي اجتماعي دانشكده پزشكي خرم آباد" در حيطه تدوين و بازنگري برنامه هاي درسي با 32 امتياز رتبه چهارم را كسب كرد.
5- فرايند دكتر علي معظمي گودرزي با عنوان "طراحي، اجرا و ارزشيابي نرم افزار چندرسانهاي آموزش اندنوت (رفرنس نويسي) با استفاده از برنامه استوريلاين"در حيطه طراحي و توليد محصولات آموزشي با امتياز 31 رتبه پنجم را كسب كرد.
6- فرايند دكتر سميرا رسانه با عنوان "بررسي اثربخشي آزمونهاي كوتاه كلاسي بر نمره نهايي درس فيزيك در دانشجويان مقطع كارشناسي بهداشت" در حيطه ارزشيابي آموزشي با امتياز 25 رتبه ششم را كسب كرد.
در جشنواره شهيد مطهري 1400، از يازده مورد فرايند ارسال شده به دبيرخانه جشنواره پس از داوري در كميته جشنواره شهيد مطهري بر اساس معيارهاي كلاسيك (داشتن اهداف مشخص، آماده سازي كافي، استفاده از روش هاي مناس، ارائه نتايج مهم، معرفي موثر برنامه و برخورد نقادانه) در پنج حيطه فرايند برتر انتخاب شد و فرايندهاي ذيل از مجموع 56 امتياز، امتيازات و رتبههاي ذيل را كسب كردند:
1- فرايند كبري رشيدي با عنوان "طراحي، اجرا و ارزشيابي برنامهي آموزشي شبيهسازي فرايند تصميمگيري در موقعيتهاي دشوار اخلاقي" در حيطه تدوين و بازنگري برنامه هاي آموزشي با 47 امتياز رتبه اول را كسب كرد.
2- فرايند دكتر حشمتاله اسدي با عنوان "تدوين سند جامع الگوي تعاملات بين بخشي در آموزش پزشكي" در حيطه مديريت و رهبري آموزشي با 45 امتياز رتبه دوم را كسب كرد.
3- فرايند دكتر فاطمه قاسمي با عنوان "طراحي، اجرا و ارزشيابي روش¬هاي يادگيري و ياددهي ارتقا كيفيت آموزش باليني درس بهداشت مادران و نوزادان (MNH) دانشجويان كارشناسي پرستاري" در حيطه ياددهي يادگيري با 42 امتياز رتبه سوم را كسب كرد.
4- فرايند سجاد ياراحمدي با عنوان "ارزيابي و ارتقا صلاحيت باليني دانشجويان پرستاري به شيوه مجازي در طي پاندمي كوويد-19" در حيطه ارزشيابي آموزشي با 34 امتياز رتبه چهارم را كسب كرد.
5- فرايند دكتر محمد فريدن با عنوان"طراحي، ساخت و ارزشيابي شبيه ساز قفل بينابيني ايمني مكانيكي" در حيطه طراحي و ساخت محصولات آموزشي با 33 امتياز رتبه پنجم را كسب كرد.
|