يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • تفويض برخي از اختيارات به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور
      كد خبر: 23781
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      تعداد بازديد: 91
      در نشست قطب ۴ تاكيد شد ؛

      تفويض برخي از اختيارات به دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور

      دكتر مهدي زاده مدير راهبردي ، پايش و امور استان ها سازمان غذا و دارو ، ضمن تشكر از ميزباني معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان ، بر اقدامات موثر و توانمند سازي معاونت‌هاي غذا و دارو قطب (۴) جنوب غرب كشور تاكيد كرد و گفت : دانشگاه هاي علوم پزشكي ، بايد اين توانمندي را داشته باشند تا بتوان برخي از وظايف و اختيارات را به استان ها تفويض و واگذار كرد .
       وي افزود : بايد بستري فراهم شود كه با شفافيت مالي و كاهش دغدغه ها ، در راستاي ارائه ي خدمات بهداشتي ، درماني و دارويي مناسب كه در شان مردم باشد ؛ گام برداشت .
       دكتر بهرام دلفان رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان در سي و ششمين نشست اعضاي منطقه قطب (۴) جنوب غرب معاونت هاي غذا و دارو كشور ، حول سه محور و موضوع : محدوديت هاي مالي ، شكايات مردمي از افزايش قيمت برخي از داروها و مشكلات موجود در حوزه ي اشتغال و كارآفريني در استان ها ، به ايراد سخنران پرداخت .
       رئيس دانشگاه افزود : بحران كرونا طي دو سال گذشته باعث شد كه بدهي هاي هنگفتي را بر اكثر دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تحميل كند كه بخش اعظمي از اين بدهي ها مربوط به دارو و تجهيزات است .
       دكتر دلفان با اشاره به نرخ بالاي بيكاري در استان و بطور كلي در مناطق جنوب غربي كشور ؛ گفت : نقش دانشگاه هاي علوم پزشكي در حل اين معضل با شناسايي موانع  بكارگيري متوليان كاربلد ، پيوند دانشگاه و صنعت ، كاستن از سخت گيري ها و مانع تراشي هاي پيش روي توليدكنندگان در راستاي رفع موانع موجود و ايجاد اشتغال و توليد محصولات فناورانه ، براي ما بسيار حائز اهميت است.
       وي بيان داشت : با همكاري و همفكري همكاران حوزه غذا و دارو و پرداختن به موضوعات خاص براي بالا بردن شاخص هاي توسعه ، در چنين جلسات و كميته هايي ، بايد اين مباحث به طور ويژه مورد توجه قرار گيرند .
       دكتر اسدبيگي معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و مسئولان نظام در بحث اشتغال و رونق توليد ؛ بيان داشت : اقدامات خوبي در معاونت غذا و دارو استان صورت گرفته به گونه اي كه در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ پروانه صدور و تمديد در كميته هاي اين معاونت ثبت گرديده است .
       دكتر اسدبيگي نقش لجستيكي همكاران حوزه غذا و دارو در بحران كرونا به عنوان مدافعين گمنام در كنار ساير مدافعين سلامت را حائز اهميت و قابل تقدير دانست .
      وي گفت : با وجود تحريم ها و محدوديت هاي ناشي از پاندمي كرونا ، اما با تكيه بر توان علمي و تخصصي و استفاده از  تمامي امكانات و ظرفيت هاي موجود ، در بحث توليد دارو و ديگر ملزومات ، اين بحران در كشور ما به خوبي مديريت شد .
       در اين نشست ، دكتر گنجي معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشكي جندي شاپور اهواز ، بر تغيير رويكردهاي كارشناسان نظارت ، تسريع در اشتغال و كارآفريني و جدي گرفتن بحث آموزش در دانشگاه ها را مهم دانست و بر اين موضوع تاكيد كرد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 2.2514708042145 seconds.
memoryUsage : 6805Kb