يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • برگزاري اولين نشست تجويز منطقي دارو
      كد خبر: 26780
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      تعداد بازديد: 67

      برگزاري اولين نشست تجويز منطقي دارو

      اولين نشست تجويز و مصرف منطقي دارو به رياست دكتر بهرام دلفان رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و با حضور معاونين غذا و دارو ، درمان و آموزشي دانشگاه ، رئيس بيمه سلامت استان ، روساي بيمارستان ها و ديگر اعضا كميته ، برگزار شد .  
      در اين نشست كه پزشكان متخصص و عمومي و نمايندگان سازمان هاي بيمه گر نيز حضور داشتند ؛ در خصوص اقلام پر مصرف دارو ، ميانگين مصرف و تعداد اقلام دارويي در بيمارستان هاي استان لرستان بر اساس آخرين گادلاين ها ، مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پيشنهادات لازم در خصوص نحوه ي مصرف و تجويز منطقي دارو توسط پزشكان ، ارائه گرديد .  
      در اين نشست مقرر شد ؛ ليستي از اقلام پر مصرف دارو با همكاري ديگر دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور تهيه شود و كليه راهكارهاي لازم و منطقي تجويز منطقي دارو بر اساس يك فرمت خاص ديده شده و جهت اقدام و تجويز منطقي دارو توسط پزشكان به بيمارستان ها ابلاغ گردد .   
       دكتر دلفان تجويز منطقي دارو را يك شاخص جهاني دانست و گفت : بايد نسخه نويسي پزشكان بر اساس شاخص هاي جهاني باشد و با تجويز منطقي دارو ، مي‌توان ميزان مصرف اقلام دارويي را كنترل كرد و با اشراف كامل ، به سمت و سوي تجويز و مصرف اقلام دارويي در استان رفت .    
       وي افزود : سعي شود تجويز منطقي و مصرف دارو به ميانگين هاي جهاني و كشوري نزديكتر شود تا عارضه هاي دارويي كمتر شده و از تجويز اقلام پرمصرف نيز جلوگيري شود و واقع بينانه بايد عمل كرد .
       در اين نشست ، ده قلم داروي پرمصرف ( حاوي داروي تزريقي و آنتي بيوتيك ها ) از جمله سه داروي پرمصرف مروپنم ، آلبومين و انوكساپارين بر اساس تعداد نسخ پزشكان ، مورد بررسي قرار گرفت و تذكرات لازم به پزشكان عمومي براي اصلاح نسخه نويسي و تجويز منطقي دارو ، داده شد .
       يكشنبه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲
       علي حيدري / وبدا لرستان

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.7600269317627 seconds.
memoryUsage : 6799Kb