جمعه،28 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • رشته‌هاي دانشگاهي بدون كاربرد بايد حذف شوند
      كد خبر: 27407
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      تعداد بازديد: 88
      دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نشست با هيات رئيسه و اساتيد دانشگاه‌هاي استان لرستان:

      رشته‌هاي دانشگاهي بدون كاربرد بايد حذف شوند

      به گزارش مركز خبر شوراي عالي انقلاب فرهنگي، حجت الاسلام والمسلمين عبدالحسين خسروپناه روز يكشنبه در نشست با هيات رئيسه و اساتيد دانشگاه‌هاي استان لرستان بيان كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي شوراي سياست‌گذاري است و برنامه‌هاي وزارتخانه‌ها در اين شورا مصوب نمي‌شود و كار اين شورا تصدي‌گري نيست.
      وي با بيان اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌تواند تسهيل‌گر وزارت علوم و بهداشت باشد، گفت: آئين نامه‌ها را وزارتخانه تدوين و در مجلس شوراي اسلامي مصوب و در وزارتخانه‌ها اجرايي مي‌شود.
      وي با تاكيد بر لزوم راه‌اندازي شوراي انديشه‌ورز با حضور نخبگان و مشاركت حداكثري استاد دانشگاه‌هاي استان لرستان ادامه داد: در استان‌ها با محوريت دانشگاه مادر هيات انديشه‌ورز علمي و فناوري تشكيل شود و مسائل در اين هيات مطرح و بررسي و راهكارهاي مورد نياز ارايه شود.
      وي با بيان اينكه در ۳۱ استان 31 بايد هيات انديشه‌ورز راه‌اندازي شود عنوان كرد: الزام در اين حوزه نيست اما برخي دانشگاه‌ها اين پيشنهاد را اجرايي كرده‌اند و برخي نيز در حال راه‌اندازي هستند چراكه بيان مسائل و پيشنهادات تمام دانشگاه‌ها براي تدوين اسناد و تصميم‌سازي‌ها مهم است.
      دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در راه‌اندازي هيات انديشه‌ورز از تمام ظرفيت‌ها در راستاي ارتقاي استان و كشور استفاده شود تا بتوان تصميمات اثرگذار در جهت ارتقاي دانشگاه‌ها و رفع مشكلات استان اتخاذ شود و از مباحث كلي پرهيز شود و مسئله محور به اين مهم پرداخته شود.
      وي افزود: سند دانشگاه اسلامي در دانشگاه‌ها مباحثه و مطرح شود و در جهت تعميق و آگاهي هر چه بيشتر در كرسي‌هاي آزادانديشي مطرح شود و اين در حالي است كه در برخي دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه سيستان و بلوچستان بيش از ۱۰۰ كرسي علمي برگزار كرده است.
      حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه اظهار داشت: اگر هر استادي سالي يك كرسي علمي برگزار كند دانشگاه امتيازات زيادي كسب مي‌كند و در اين راستا بايد بسترهاي لازم در دانشگاه‌ها فراهم شود و دانشگاه ها درزمينه برپايي كرسي‌هاي آزاد انديشي امكان همراهي و برگزاري را دارند.
      وي همچنين به لزوم ارايه رشته‌هاي كاربردي در دانشگاه‌ها تاكيد كرد و گفت: رشته‌هاي  دانشگاهي بدون كاربرد بايد حذف شود و رشته‌هاي مورد نياز  و با استقبال بيشتر بايد ارائه شود و در جهت ارايه رشته‌هاي مورد از حضور نخبگان استفاده كنيم.
      وي با بيان اينكه در جهت اصلاح ارايه رشته‌هاي كاربردي در سطح كشور همراهي‌هاي لازم ايجاد شده است افزود: اكنون زمينه‌هاي لازم براي ارايه رشته‌هاي كاربردي و مورد نياز ايجاد شده است و بايد از اين فرصت نهايت استفاده شود.
      وي اظهار داشت: سند دانشگاه اسلامي بين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي  و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مشترك است و مباحث تحول رشته‌ها و آمايش سرزميني نيز مشترك است و چهار بخش فرهنگي، آموزشي، پژوهشي و مديريتي است.
      دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: راه حل بخشي از مشكلات آموزش عالي تجميع دانشگاه‌ها است كه متاسفانه برخي بخش‌هاي غير تخصصي در اين موضوع مداخله مي‌كنند و در صورت پيگيري وزير اين مهم در دستور كار قرار خواهد گرفت.
      وي با بيان اينكه ۲ هزار و ۴۶۸ مراكز آموزش عالي در سطح كشور وجود دارد اظهار داشت: برخي دانشگاه ها از امكانات مختصر برخوردار هستند در حاليكه مي‌توانند از امكانات دانشگاه هاي همجوار با تجهيزات بيشتري بهره‌مند شوند و دانشجويان از امتيازات مورد نياز استفاده كنند.
      وي با بيان اينكه ۶ آئين‌نامه ارتقاي دانشگاه فرهنگيان مصوب شده است گفت: به‌منظور پيشگري از مهاجرت نخبگان استان‌ها به مركز از روش‌هاي تشويقي و تعاملات مورد نياز استفاده شود و طرح استاد شاگردي در دانشگاه‌ها اجرا شود.
      وي ادامه داد: همچنين شوراي عالي  انقلاب فرهنگي در اين دوره تبديل به قرارگاه با چهار ستاد علم و فناوري، فرهنگي اجتماعي، تعليم و تربيت و خانواده و زنان تبديل شده است كه از نخبگان در اين ستادها استفاده مي‌شود.
      گفتني است، در اين نشست مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و روساي دانشگاه‌هاي استان لرستان به بيان نقطه نظرات خود و مشكلات موجود در دانشگاه پرداخته و مطالبي را در اين خصوص بيان كردند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543356 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.4593460559845 seconds.
memoryUsage : 9505Kb