جمعه،28 ارديبهشت 1403 English

روابط عمومي

Lorestan
University of Medical Sciences

 
   
    • پيام دكتر مريم كوشكي معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت دوم مرداد روز جهاني خود مراقبتي
      كد خبر: 27425
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      تعداد بازديد: 82

      پيام دكتر مريم كوشكي معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت دوم مرداد روز جهاني خود مراقبتي

      امروزه توجه به پيشگيري و درمان از بيماري‌هاي واگير و غيرواگير يكي از مسائل مهم زندگي انسان‌ها به شمار ميرود به طوريكه هر انسان به صورت مادام العمر نيازمند مراقبت از خود و اعضاي خانواده براي مديريت ناخوشي‌هاي جزيي و بيماري‌هاي مزمن مي‌باشد.
      در اين راستا، همواره پيشگيري بر درمان مقدم بوده و براي دستيابي به سلامتي، موضوع خودمراقبتي در ابعاد مختلف جسمي و  روحي بسيار حائز اهميت است لذا سرمايه‌گذاري در اين عرصه بسيار سودمند بوده و حتي ميتوان گفت باعث كاهش هزينه‌ها ميشود چراكه هزينه درمان بسيار بيشتر از پيشگيري مي‌باشد.
      همچنين ميتوان گفت كه خودمراقبتي شامل اعمالي است اكتسابي، آگاهانه و هدفدار كه مردم براي خود، فرزندان و خانواده‌شان انجام مي‌دهند تا تندرست بمانند، از سلامت ذهني و جسمي خود حفاظت كنند، نيازهاي اجتماعي و رواني خود را برآورده سازند، از بيماري‌ها يا حوادث پيشگيري كنند، ‌ناخوشي‌ها و وضعيت‌هاي مزمن را مراقبت كنند و نيز از سلامت خود بعد از بيماري حاد يا ترخيص از بيمارستان حفاظت كنند.
      خودمراقبتي به وضوح موجب افزايش كارآيي و مهارت‌هاي فردي مي‌شود و يكي از مفاهيم اصلي براي تأكيد بر رفتار سالم است.
       خودمراقبتي يعني مراقبت از خود؛ يعني ما براي حفظ سلامت و شادابي خودمان، كارهاي روزمره كوچكي انجام دهيم تا زندگي بهتر و سالم‌تري داشته باشيم.
      در مجموعه دانشگاه علوم پزشكي لرستان برنامه خودمراقبتي از سالهاي قبل در حال اجرا است و در اين زمينه كارشناسان آموزش و ارتقا سلامت با ارائه آموزش و ترويج فرهنگ خودمراقبتي به سفيران سلامت خانواده‌ها، دانش‌آموزان و جوامع ديگر، مروجان بهداشت و رابطان سلامت نقشي بي بديل ايفا نموده‌اند.
      لذا بدينوسيله ضمن گراميداشت روز جهاني خودمراقبتي، از زحمات تمام افرادي كه در ترويج فرهنگ خودمراقبتي تلاش نموده‌اند  كمال تقدير را داشته و براي آنها و ساير مردم سلامتي و موفقيت آرزومندم.
      دكتر مريم كوشكي
      معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543356 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.3914370536804 seconds.
memoryUsage : 9484Kb